Mal bulanındır
BELKIDE INSANLARIN ELINDE KALAN SON SEY UMUTLARIDI
NİMET BERKOK
hocamizin kendi argesi olan bu sektore dair bir paylasimidir..devaminda gercek kisi isimleri gorevleri olaylar ve tarihleri ile ifsaa edilmis buyuk bir saltanatin nasil hukum surdugu ortaya cikmistir.bu yazinin devami mevcuttur ve dahada fantastik bombastiktir
..
Bu devir, tarihi eserlerin gizli kaçırılmaları devri değil, resmen yağ
malanmaları devridir.
Buna karşı il k savaş 1884 tarihli Asar-ı Atika nizamnamesi ile Os-
man Hamdi bey tarafından başlatılmıştır.
Daha önceleri anıtsal yapılar, tapınaklar (Bergama Tapınağı, Mau-
soleum vb) sökülüp yurt dışına götürülürken, Cumhuriyet döneminde,
ancak küçük boy eserler, yasal olmayan yollardan yurt dışına çıkarıl-
maya başlanmıştır.
KÜLTÜ R VARLIKLAR I YURTDIŞIN A NASIL ÇIKARIL
MIŞTI R VE NASIL ÇIKARILMAKTADI R
— Osmanlı döneminde, yabancı diplomatların, seyyahların ve ha-
firlerin götürdükleri eserler,
— Doğu ve batı ülkelerine yüzyıllar boyunca ihraç ettiğimiz halı,
kilim, kumaş, seramik gibi eserler (Bunlar zaman içinde elden ele müze-
lere satılmış veya bağışlanmıştır),
— 1874 tarihli Asar-ı Atika Nizamnamesi ile 1 / 3 hafire, 1/3 mülk
sahibine 1 / 3'ü devlete, verilen eserler (Burada, eserleri seçme hakkının,
hafire verilmiş olduğunu, belirtmek isterim).
— Osmanlı döneminde hediye olarak verilen eserler savaş alanla-
rında bırakılan, Osmanlı eserleri (silahlar, ordu malzemeleri, çadırlar,
toplar, halı, kilim vb.),
— Kaçak kazılar sonucu bulunup yurt dışına kaçırılan eserler,
— Müze soygunlara sonucu yurtdışına çıkarılan eserler,
— Bilinçsizce satılarak, yurtdışma, çıkarılan eserler,
— Bu işi organize bir şekilde, ticaıi amaçla yapanların yasa dışı
yollarla yurt dışına çıkardıkları eserler.
LİDY A HAZİNES İ
Demirci Osman şöyle anlatıyordu;
1966 yılının 6. ayının 6. günü saat 6 idi. Mezar'a girdim feneri ilk
salladığımda bir insan vücudu uzunluğunda beyaz bir tabut göründü,
mezar yansıyan ışık ile aydınlanıyordu. Yüzlerce altın ve gümüş sanat
hocamizin kendi argesi olan bu sektore dair bir paylasimidir..devaminda gercek kisi isimleri gorevleri olaylar ve tarihleri ile ifsaa edilmis buyuk bir saltanatin nasil hukum surdugu ortaya cikmistir.bu yazinin devami mevcuttur ve dahada fantastik bombastiktir
..
Bu devir, tarihi eserlerin gizli kaçırılmaları devri değil, resmen yağ
malanmaları devridir.
Buna karşı il k savaş 1884 tarihli Asar-ı Atika nizamnamesi ile Os-
man Hamdi bey tarafından başlatılmıştır.
Daha önceleri anıtsal yapılar, tapınaklar (Bergama Tapınağı, Mau-
soleum vb) sökülüp yurt dışına götürülürken, Cumhuriyet döneminde,
ancak küçük boy eserler, yasal olmayan yollardan yurt dışına çıkarıl-
maya başlanmıştır.
KÜLTÜ R VARLIKLAR I YURTDIŞIN A NASIL ÇIKARIL
MIŞTI R VE NASIL ÇIKARILMAKTADI R
— Osmanlı döneminde, yabancı diplomatların, seyyahların ve ha-
firlerin götürdükleri eserler,
— Doğu ve batı ülkelerine yüzyıllar boyunca ihraç ettiğimiz halı,
kilim, kumaş, seramik gibi eserler (Bunlar zaman içinde elden ele müze-
lere satılmış veya bağışlanmıştır),
— 1874 tarihli Asar-ı Atika Nizamnamesi ile 1 / 3 hafire, 1/3 mülk
sahibine 1 / 3'ü devlete, verilen eserler (Burada, eserleri seçme hakkının,
hafire verilmiş olduğunu, belirtmek isterim).
— Osmanlı döneminde hediye olarak verilen eserler savaş alanla-
rında bırakılan, Osmanlı eserleri (silahlar, ordu malzemeleri, çadırlar,
toplar, halı, kilim vb.),
— Kaçak kazılar sonucu bulunup yurt dışına kaçırılan eserler,
— Müze soygunlara sonucu yurtdışına çıkarılan eserler,
— Bilinçsizce satılarak, yurtdışma, çıkarılan eserler,
— Bu işi organize bir şekilde, ticaıi amaçla yapanların yasa dışı
yollarla yurt dışına çıkardıkları eserler.
LİDY A HAZİNES İ
Demirci Osman şöyle anlatıyordu;
1966 yılının 6. ayının 6. günü saat 6 idi. Mezar'a girdim feneri ilk
salladığımda bir insan vücudu uzunluğunda beyaz bir tabut göründü,
mezar yansıyan ışık ile aydınlanıyordu. Yüzlerce altın ve gümüş sanat