1. #1

    Eski Evlerden Anlayan Ustalar (Diyarbakır Evi)

    Arkadaşlar Bi evimiz var yaklaşık 50-55 sene önce evin üst kısımlarını yıktı baba amca giller sadece bodrum katı kaldı yaklaşık 2.5 mt şimdiki sokak ile zemini arası eski merdiveni yok yeni merdiven yapılmış depo olarak kullanılıyor 70 - 80 mt kare üzri dükkan nalburiye hırdavat malzeme fazlalıklari orda girerken sağ tarafta derinliği 5-6 mt örme kuyu ağzina kadar su dolu kuzey istikametine duvarın dibine kadar su kanalı mevcut aynı hizada duvarda dikdörtgen uzunlamasına bir taş taşta 4 adet delik 2 cm derinliğinde üst tarafında duvarın üstünde 2 adet beyaz mermer veya kireç taşı dediğimiz taş alakasız mevcut kuyunun batı istikameti tam karşisinda 3 tane kücük pencere tam karşıdan bakışta soldaki pencerenin yanında bir ufak oyuk mevcut diğerlerinde öyle bişey yok yan yana altlarında 1 tane buyuk pencere bulunuyor
    acık olan kuyunun guney istikametinde 5 mt ilerisinde baska bi kuyu vardı çamurlaştığı için kapattık o kuyuyu kuyunun guney kısmında duvarda zeminden 1 mt yukarda loğ taşı ( eski toprak damları sıklaştirmak için kullanılırdı damlama felan olmasın diye ) 5 cm derinliğinde loğ taşın hizasında yine duvarda 4 mt ilersinde taşa çakılı halka mevcut!
    videoda atıyorum umarım olmuştur
    ilk izlenimler bunlar siz ustalarımıza sunulur umarım iyi bir sunum olmuştur

    İsim:  20161204_164138.jpg
Görüntüleme: 763
Büyüklük:  292.8 KB (Kilobyte).....İsim:  20161204_164149.jpg
Görüntüleme: 718
Büyüklük:  308.8 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164158.jpg
Görüntüleme: 776
Büyüklük:  249.0 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164206.jpg
Görüntüleme: 774
Büyüklük:  206.1 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164213.jpg
Görüntüleme: 722
Büyüklük:  147.9 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164219.jpg
Görüntüleme: 784
Büyüklük:  302.7 KB (Kilobyte).....İsim:  20161204_164229.jpg
Görüntüleme: 794
Büyüklük:  343.4 KB (Kilobyte).....İsim:  20161204_164235.jpg
Görüntüleme: 752
Büyüklük:  383.0 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164244.jpg
Görüntüleme: 824
Büyüklük:  354.4 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164249.jpg
Görüntüleme: 755
Büyüklük:  327.6 KB (Kilobyte)....


  2. #2
    İsim:  20161204_164803.jpg
Görüntüleme: 720
Büyüklük:  253.3 KB (Kilobyte).....İsim:  20161204_164808.jpg
Görüntüleme: 749
Büyüklük:  259.2 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164836.jpg
Görüntüleme: 705
Büyüklük:  412.5 KB (Kilobyte)....İsim:  20161204_164840.jpg
Görüntüleme: 735
Büyüklük:  360.1 KB (Kilobyte)..

  3. #3
    bi cihaz desteği al

  4. #4

  5. #5
    Alıntı degirmenci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi cihaz desteği al
    Önerebileceğiniz Bir cihaz varmı Malum Bazalt Taş!
    Sağlam Cihaz oLmasa Mineral Yoğunluğu var Bazalt taşlarda...
    Uguralbayrak Bunu beğendi

  6. #6
    tatar26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tecrübe Puanı
    58
    Mesajlar
    3.837
    burada makina ile sonuca ulaşman zor gibi taş tipi sana sorun çıkarta bilir..İşaretleri iyi incelemek lazım..
    1UMUT Bunu beğendi

  7. #7
    Alıntı tatar26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada makina ile sonuca ulaşman zor gibi taş tipi sana sorun çıkarta bilir..İşaretleri iyi incelemek lazım..

    Peki nasıl bi yol izlemeli

  8. #8
    Bu yapıda hiç bir yazı yok mu ? Yada kabartma bir figür kuş vs. Buna benzer bir emare var mı ?
    İyice gözlemle
    1UMUT Bunu beğendi

  9. #9
    umut biri buraları eski zamanlarda talan etmiş

  10. #10
    ama yeni yapıda var beton falan dökülmüş baksanıza

  11. #11
    Alıntı zaz12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu yapıda hiç bir yazı yok mu ? Yada kabartma bir figür kuş vs. Buna benzer bir emare var mı ?
    İyice gözlemle
    Eyvallah ustam ama yok bişey bura sadece bodrum kot - 1 varsa da dediğim gibi yiktiklarinda dükkana dönmeden önce vardır kimse hatirlamiyor..
    zaz12 Bunu beğendi

  12. #12
    Alıntı Bystelhard Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama yeni yapıda var beton falan dökülmüş baksanıza
    Beton un niye oldugunu yazdıklarımdan anlamadin usta

  13. #13
    Alıntı Alaattin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    umut biri buraları eski zamanlarda talan etmiş
    Talan bizimkiler yaptı ama gayri ihtiyari yani kimse bişey aramadi usta yıktılar dükkan yaptılar

  14. #14
    Burada aramadan önce evveliyatını araştır sor babana dedene varsa. Kimler oturmuş burada kimmiş oturan. Ermeni evi mi? Kilise Ne tarafta? Bahçede yaşlı ağaçlar ne? Duvarlarda Çiviler var mı? Kuyular önemli birbirleri ile bağlantıları var mı? Kuyular taş örme mi örme ise nasıl taşlar? Falan filan öyle 50 55 yıllık evler yeni evlerdir.. En az 200 300 yıllık olacak ki tarihi eser olacak bir nevi.. Çubuk yardımı ile boşluk bakabilirsin.
    1UMUT Bunu beğendi

  15. #15
    Alıntı mavikorku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada aramadan önce evveliyatını araştır sor babana dedene varsa. Kimler oturmuş burada kimmiş oturan. Ermeni evi mi? Kilise Ne tarafta? Bahçede yaşlı ağaçlar ne? Duvarlarda Çiviler var mı? Kuyular önemli birbirleri ile bağlantıları var mı? Kuyular taş örme mi örme ise nasıl taşlar? Falan filan öyle 50 55 yıllık evler yeni evlerdir.. En az 200 300 yıllık olacak ki tarihi eser olacak bir nevi.. Çubuk yardımı ile boşluk bakabilirsin.
    Usta ev zaten eski yeni ev deil 50-55 ten kastım o zaman aldıklarında yıkıp dükkana çevirdiler yani evin yaşı 50 deil !
    En son ermeniler varmış o mahallede ki satın aldıkları kişi De Ermeniymış
    Kuyular taş örme bazalt taş farkli taş varmi diyecen suyunu bosaltmadan goremeyiz bakacaz ustam ama bağlantılari yokmuş ayrı ayrı imiş kuyunun içinde kuyu varmı onuda bilmiyoruz kimse inmedi içine zaten su ağzına kadar dolu
    2 kuyu varsa 3 cu olma ihtimali varmı olabilir genelde kör kuyu diye tabir edilen ama görünmeyen işaretide olmayan
    Surp giragos kilisesi ile arası 300 mt bile yok mahalle ermeni yahudi Hıristiyan ama müslüman yoğunluğunun olduğu mahallelerden mis 1800-1900 kayıtlarında...

 

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş