1. #1

    Düz Mezarlar

    Selamun Aleyküm. Öncelikle hepimizin Mevlid Kandili mübarek ve hayırlara vesile olsun inşallah. Sizlerden ricam yunanlılara ait düz mezarlar hakkında bildiklerinizi paylaşmanızdır. Mezarlar mevcut benim umudum yok ama işlem yapmaya değermi bilemiyoruz sizlere sormak istedim.
    Ekli Küçük Resimler Ekli Küçük Resimler -img_20161210_121638jpg   -img_20161210_121631jpg  

    Konu LaTahzeN tarafından (11.12.16 Saat 21:23 ) değiştirilmiştir.
    Kafkaslı Bunu beğendi

  2. #2
    sıralı mezarlar mevcut ufak tefek takılar çıkabilir genelde fakir mezarları
    Ibrahım, KönigS, LaTahzeN Bunu beğendi

  3. #3
    @10UR bey sizinde yorumunuzu alalım lutfen
    Konu LaTahzeN tarafından (11.12.16 Saat 23:01 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    Sedegor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tecrübe Puanı
    0
    Mesajlar
    2.939
    Bak bu mezar her yerde olmaz !

    Bunlar bildiğin gibi Yunan değil. Ermenilerin Roma yönetimi altıydayken yaptıkları mezarlar.

    Çok derindirler. Üstten girilmez.

    Eğimli arazi eteğinden girilir Tümülüs gibi değildir yapısı.
    Üstte dolgu olmaz yani.

    Etekten tünelden girdiğinde bir ölünün sigacagı kadar küçük bir odaya gelirsin.

    Bu oda daire şeklindeki yerin altında en az 6- 10 metre derinde olur.

    MalI olanda olur olmayanda.

    Statüsü yüksek olan kişilerin mezarında daire taşlarda işareti vardır. Yoksa boştur.

    Bu eklediğim resimler sonuca ulaştı
    Ekli Küçük Resimler Ekli Küçük Resimler -images-11jpg   -20150628_100355jpg  
    Konu Sedegor tarafından (11.12.16 Saat 23:08 ) değiştirilmiştir.
    Dreamcatcher, LaTahzeN, yolgezer Bunu beğendi

  5. #5
    -img_20161210_121721jpg
    -img_20161211_155207jpgburda mezar biraz kıvrım almıs gıbı
    -img_20161210_121704jpg
    Bu mezarlar O Tek 1 kaya adın da paylastığım sunak olan kayaya 5o metre kadar güzel bi makine ile detaylı tarama yapıcam bu bolgeye insallah.
    yolgezer Bunu beğendi

  6. #6
    O sunak olan kayayla mutlaka bı bağlatıları olmalı bu mezarların ozaman yan tarafı bıraz dag etegı gıbı kalıyo bu mezarların sanırım ordan bır gırısı olmalı ozaman ordan baslamalıyım ama dedıgım gıbı guzel bır makıne sart oldu bana. Tesekkürler yorumun icin Sedegor ustam

  7. #7
    Sedegor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tecrübe Puanı
    0
    Mesajlar
    2.939
    Alıntı LaTahzeN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O sunak olan kayayla mutlaka bı bağlatıları olmalı bu mezarların ozaman yan tarafı bıraz dag etegı gıbı kalıyo bu mezarların sanırım ordan bır gırısı olmalı ozaman ordan baslamalıyım ama dedıgım gıbı guzel bır makıne sart oldu bana. Tesekkürler yorumun icin Sedegor ustam
    Burası için alacağın makina kaç para dersin? 6-10 metre derinlikten bahsediyorum. Senin normal mezar dediğin düz mezar dediginden çok farklı bu tip mezarlar.

    İstersen iki kazma vur bak. Üstten el değmemiş toprak çıkacak!

    Sadece taşlar dizilmiş olduğunu göreceksin.
    Dreamcatcher, LaTahzeN Bunu beğendi

  8. #8
    Alıntı Sedegor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burası için alacağın makina kaç para dersin? 6-10 metre derinlikten bahsediyorum. Senin normal mezar dediğin düz mezar dediginden çok farklı bu tip mezarlar.

    İstersen iki kazma vur bak. Üstten el değmemiş toprak çıkacak!

    Sadece taşlar dizilmiş olduğunu göreceksin.
    Ben seninde önerin olan pulse 3s almayı dusunuyorum. Makinenin tabiki bana hediyenin direk yerini göstermesini umut etmiyorum fakat bana bu mezarların bir girişinin olduğunu yazmıştınız bu giriş hakkında yada cevresindeki herhangi bir boşluk hakkında ip ucu vermesini umut ediyorum bende burdan başlamalıyım diye işe koyulabıleyim. Ayrıca sizinde bir öneriniz varsa şurdan başlaya bilirsin şöyle yada böyle bir işaret,ibare aramlısın gibi bir öneriniz varsa dikkate alırım ordan başlamaya çalışırım teşekkür ederim yorumunuz için.

  9. #9
    tatar26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tecrübe Puanı
    58
    Mesajlar
    3.829
    bu tür mezarlar biraz derin olur
    LaTahzeN Bunu beğendi

  10. #10
    Bana gore boyle sıralı taş dizme geleneği osmanlı zamanında ve müslim gayrimüslim fakır kimselerin mezarlarıdır aksine derin olmazlar ayrıca hiçbir emare bulunmaz çukur eşilir mefta konur üzerine toprak atılır yanı eskiden de şimdiden de olduğu gibi tahta yada sal konmaz toprağa karışmış halde
    LaTahzeN Bunu beğendi

  11. #11
    Burdaki her yazılan yorumu o mezarların yakınında üstünde değerlendiricem bakalım ne çıkıcak. Bildiğim tek şey mezarların yunanlılardan kalmış olması ve arazinin kayalık olması.

  12. #12
    bunlar doğuda da böyle taş çevirip bırakılmış fakir mezarları ,bunlarda işaretli olanları bul man daha faydalı
    Atatürk Çok büyük bir adamdı... bir siyasi dahiydi ,O, yüce bir dağa benzer. Eteğinde yaşayanlar bu yüceliği fark edemezler. Bu dağın azametini kavrayabilmek için, O'na çok uzaklardan bakmak gerekir. .Klod FARER fransız Edibi -Prof. Maurice BAUMANT
    LaTahzeN Bunu beğendi

  13. #13
    Bu mezarlarda hic bir iz yok ustam her yerini aradım taradım cevresını sagını solunu talan ettım etrafı hıc bırsey bulamadım bu mezarlara dair.

 

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş