• Soru sorabilmeniz için KAYIT olmalısınız.

oymanın

  1. K

    S.a. Ustalarım yeni fotolar at var diyorlar sizce?

    Bide fotolara 90 derece Sağ yapıp bakın ustaların. Oymanin orası at oluyor. Ya da siz ustalarim neler görüyor .
  2. Smal

    Kare oyma

    Selam degerli usta arkadaslar bu kare oymanin anlami nedir acaba yardimci olabilirmsiiniz
  3. GERMO

    Dikdörtgen oyma işareti bilgisi

    Selamunaleykum usta kardeşlerim, bu sunu çukuru veya oymanin bayan mezarı, oda mahsen işareti olduğunu birçogumuz belkide biliyoruz, kardeşlerim tahminim sağa doğru su akar yönü Güneybatı. Oymanin boyu 1 kariş, eni 5 parmak, derinligi 4 parmak bag bahce alaninda, sizlerinde bilgi ve...
  4. A

    Kabartma insan figürü ve oyma L

    Ustalarim burasi 15 metre alana dağılıyor solda insan fuguru sağa doğru sıralanmış kayalar kesme olan taş insan figüründen 3metre kare oyma 13metre kare oymanin solunda bir buçuk iki metre ustunde ters L var onu cekemedim sarjim bittiuzaklıkta resim den belli olmaya bilir ama oradaki bütün...
  5. P

    Yuvarlak oyma ve yanındaki haça benzeyen işaret

    Merhaba arkadaşlar. 17 cm çapinda 15 cm derinliginde bir oyma ve yanında bir işaret var. Oymanin oldu kayanin ustu traslanmis. Hemen arkasi daki buyuk kayada kucuk bir oyma daha var. Oymalarin ici cok ozenli ve pruzsuz yapilmis. Herhangi bir kanal vs yok.iki oymanin birbirine uzakligi 1,5 2...
  6. Z

    Murc izi tek oyma!!!!!!!

    Selam dostlar murc izi ve yuvarlak oymanin arasi 65 cm mesafesi var derinliği ise 10 cm yuvarlak oymanin. Elimden geldigince cektim atiyorum tekrardan degerli yorumarinizi bekliyorum abiler.
  7. A

    Şelalede işaretler

    Burada ilk işaretlerimi paylaşıcam çok heyecanladim. :) incelemeye değer mi. Bir büyük oyma ve o kayanin hemen dibinde bir ufak oyma var. Büyük Kazanların oluştuğu bir yer burası. Ufak oymanin oldugu resimde gorulen cocugun oldugu yerde buyuk oyma bulunuyor.
  8. E

    Abiler böyle bi mezar olabilirmi ?? Kuvars denilen birseyde buldum bi avuç kadar.

    yuvarlak oymanin oldugu kaya bu kaya kırıyorum yesil cikiyor.
  9. K

    Kare yuvarlak oyma

    Ustalarim kare oymanin icinde yuvarlak oyma..bu isaret ne anlama geliyor nasil calisma yapilmali..
  10. T

    Kare oyma

    ustalarim kolay gelsin bilgisayardaki resim arsivimi incelerken 10 yil once cektiğim kare oyma resimlerine rastladim. Ozaman bu siteye uye olmadigim için pek birşey bilmiyordum bu konuda. Sizlerinde yorumlarinizi almak istiyorum. Resimleri 10 yil once cekmistim o yuzden yetersiz kalabilir...
  11. S

    Kare Oymalar

    Merhaba arkadaşlar . Ustalar resimleri yorumlamanizi rica ediyorum.Mağara oymanin güney Doğu tarafında 30 adım alt tarafında kaliyor .Şimdiden teşekkürler
  12. C

    Sizce bu kaya bir işaretmi. .

    Sayın üstatlar acaba kaplumbağa ya benziyormu. Dier paylaşımlarımla aynı bölgede. Dikdörtgen oymanin az üstünde. Yer almakta
  13. D

    Alttan kanallı iki yuvarlak oyma ve ters v isareti

    Arkadaşlar resimlerde iki tane yan yana oyma var ve iki oyma arasında alltan delinmiş birbirine birleştiren kanal var var üstten bakılınca görünmüyor. Solda görünen oymaya su dokunce su tasmadan sağdaki oymaya boşalıyor ve göründüğü üzere ters V isareti var bu V işaretinin sol ucu soldaki...
  14. P

    kare oyma

    Ustalar telefonda oldugum icin henuz resim yukliyemedim ama soyle anlatayim.Bi otomobil buyuklugunde topraga saplanmis vaziyette bi kaya var.ve kayada 15cm genisliginde 13cm derinliginde bir kare oyma var.kare oymanin ve kayanin belli yerlerine vurunca güp güp diye ses geliyor.fakat bazi...
  15. F

    Zeminde Sunaklar

    kayalık zemine yere paralel yani zemin yüzeyin de genislik39derinlek16cm 1 büyük oyma bi yirmi santim kadar ayni izada solunda 2. oyma daha 16derin.15genislk, bu 2.oymanin bi 50 cm kadar ayni izada asagisinda bir 3. 10 cm dernlkte kucuk oyma ve kucuk oymanin 3cm kadar hemen altinda 3cm...
  16. Amisos

    Burasida irmaktan sirri çözülemedi

    Burasinin adi dipsiz 50 yil önce köyün en iyi yüzücüleri dibini bulamaz miş şimdi ise sellerden dolayi doldu ecünnüye benzeyen üç harfliye benzeyen bir suret var 13 15 mt aşağisinda sağ tarafda da bir oyma var oymanin çapi yaklaşik 4cm net derinlik belli değil içi dolmuş yaklaşik yine 35 cm...
  17. A

    Ustalar buraya

    Dikdörtgen oymanin içinde adam işareti vardı
  18. ÜstaD1

    Kaya Mezarı İşaretleri ve Tespiti

    Zemin üstü ve Zemin altı olmak üzere iki ayrı kategoriye ayrılan kaya mezarlarının tespiti yönünde faydalı olabilecek bir kaç şey paylaşalım. Kaya mezarları zemin üstü (khamosorion) ve zemin altı (arcosolium) olmak üzere 2 şekilde yapılmışlardır.Aynı mezarlıkta aynı dönemde her iki stil de...
Üst