Define Çubukları, Çubukla Boşluk ve Altın Tespiti.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BulursamKader25

Yaptigim Yorumlar; Resmi Kazilar İcin Gecerlidir.
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
6,666
Tepkime puanı
9,211
Puanları
24
Bu tarif sadece gümüş çubuk için mi geçerli? Bakır veya pirinç te olmaz mı?
Youtube de kalhiyu'nun videosunda birer neodyum mıknatısı iki kola kutusunun içine yapıştırıp kola kutularını da sağ ve sol bileğe bağlayıp o kullanmayı gösteriyordu. BulursamKader25 üstad her iki elde değilde,sadece sağ kısımda olması yeterli demiş.Hey yiğidin farklı yoğurt yiyişi gibi her ustanında farklı yöntemi var demek ki:)

Anladığım kadarıyla neodyum mıknatıslar mineralleri elerken,kola kutusu ve pinpon topu boşluğu temsil ediyor.Yalnız sağ elde pinpon topu varken çubuğu tutmak zor olmaz mı?
Kiymetli uçanhollandalı Kardesim,
Bu tarif ettigim sey sadece Gümüş Çubuk icin gecerli.
Gumus olmasinin ve miknatis kullanilmasinin sebepleri var. Denenmis seklide budur insallah.

Kalhiyu Ustanin cubugunu da yapip denedim.
O usulde guzel calisiyor. Ancak bunun kadar mineralde faydali degil.

Cubuk yavas calisanlar neodyum miknatisu her iki cubuga da bantlayip kullansin, daha hizli calisir. Sag ele pinpon topu buyuk gelenler: ici hava dolu lastik, pvc vb. Kutucuklarda kullanabilirler ancak kesinlikle metal parca olmayacak ve icinde gaz olmayacak. Gazi bosaltilmis, metal aksami tamamen atulmis cakmakda olabilir. Cocuklarin kullandigi yuvarlak kalem ucu kutusuda olur. Kapagini takip seffaf bant ile bantlayin yeter. Veya 5cc enjektorden de yapabilorsiniz. Ucunu silikonla kapatin, pistonun uc kismi kesilip silikonla kapatilarak bu sekilde de olur.
 

uçanhollandalı

Süper Moderatör
Süper Moderatör
Katılım
7 May 2014
Mesajlar
1,217
Tepkime puanı
1,681
Puanları
20
@BulursamKader25 hocam,neodyum mıknatısların şekli veya büyüklüğü fark eder mi? Eğer direk çubuğa bağlanacaksa dikdörtgen olanlar daha kullanışlı olur diye düşünüyorum.
Şunun gibi:


Birde bentonit var biliyorsunuz.Ele sürülerek kullanılıyor galiba.Bentonit her çubukta işe yarar mı? Bende pirinç çubuk var.Neodyum sadece gümüşte işe yarar dediniz.Bende bentonit kullanayım diyorum.
 
Son düzenleme:

BulursamKader25

Yaptigim Yorumlar; Resmi Kazilar İcin Gecerlidir.
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
6,666
Tepkime puanı
9,211
Puanları
24
@BulursamKader25 hocam,neodyum mıknatısların şekli veya büyüklüğü fark eder mi? Eğer direk çubuğa bağlanacaksa dikdörtgen olanlar daha kullanışlı olur diye düşünüyorum.
Şunun gibi:


Birde bentonit var biliyorsunuz.Ele sürülerek kullanılıyor galiba.Bentonit her çubukta işe yarar mı? Bende pirinç çubuk var.Neodyum sadece gümüşte işe yarar dediniz.Bende bentonit kullanayım diyorum.


Bu olculer cubuk icin agir olur.
Benin kullandigim neodminyum miknatis 1 cm capinda 3 mm kalinliginda yuvarlaktir.
Bosluk icin bu sistemde gumus olmazsa olmazdir.

Bentonit %100 degildir, mineral elemede.
Faydasi vardir, kullanilabilinir her zaman.
 

denjavu

Member
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
44
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Bulursam kader ustam vermiş oldugun bilgiler gerçekten süper olmus bir durum danışmak istedim gümüş 2 mm 40 oranlı çubuk mükemmel iş çıkartmakta elime neyi alıyosam örnek altın gümüş hatta cay kaşıgının bir tanesini alıp digwrleri uzak noktaya koyunca çay kasıklarına hattaki üzüm tanesini elime alınca üzümlere gitti süpe duydugum bir nokta vardı kaya içerisinde horosan olarak orada sarı maden ile denedigimde x olarak bir noktaya yogunlaşıyor gümüş ile denedigimde 2 çubukta karsıya yani bir sinyal vermiyor demir vakırlada aynen sinyal yok sadece elimde sarı olunca 1 noktaya yogunlasıyor demek isdedigim 5 20 cm horosan içerisinden sinyal alıp vizi yonlendire bilirmi bu çubuklar simdiden tesekkur ettim
 

fanatik61

Aktif Üye
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
163
Tepkime puanı
39
Puanları
5
BulursamKader25 Ustam,Selamün Aleyküm
Size bu çubuklarla ilgili bi sorum olacak.
Diyelimki 1.5-2metre derinliginde bir toprak katmanı var ve bu toprağın altındada kayalık bir oluşum var.
Bu kayanın içinede normal büyüklükte bir küp altın var ve üzeride horasanla kapatılmış.
Bu gömüyü çubukla bulma şansımız varmı,
Saygılar.
 

sğlm

Aktif Üye
Katılım
20 Eyl 2016
Mesajlar
138
Tepkime puanı
42
Puanları
4
Eline koluna bileğine yüreğine sağlık
Emeginizi yürekten alkışlıyorum Allah razı olsun Allah gönlüne göre versin . Başarılarının devamını diliyorum
 

BulursamKader25

Yaptigim Yorumlar; Resmi Kazilar İcin Gecerlidir.
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
6,666
Tepkime puanı
9,211
Puanları
24
Bulursam kader ustam vermiş oldugun bilgiler gerçekten süper olmus bir durum danışmak istedim gümüş 2 mm 40 oranlı çubuk mükemmel iş çıkartmakta elime neyi alıyosam örnek altın gümüş hatta cay kaşıgının bir tanesini alıp digwrleri uzak noktaya koyunca çay kasıklarına hattaki üzüm tanesini elime alınca üzümlere gitti süpe duydugum bir nokta vardı kaya içerisinde horosan olarak orada sarı maden ile denedigimde x olarak bir noktaya yogunlaşıyor gümüş ile denedigimde 2 çubukta karsıya yani bir sinyal vermiyor demir vakırlada aynen sinyal yok sadece elimde sarı olunca 1 noktaya yogunlasıyor demek isdedigim 5 20 cm horosan içerisinden sinyal alıp vizi yonlendire bilirmi bu çubuklar simdiden tesekkur ettim
kıymetli Ustam, @ işaretini nikimin önüne ( BulursamKader25) koymadığınızdan yazınızı yeni gördüm.

Yanlış anlamadıysam orada sarıkız değil mineral var.
Aynı işlemi elinize gümüş alarak yapın sinyal verecek mi?
 

BulursamKader25

Yaptigim Yorumlar; Resmi Kazilar İcin Gecerlidir.
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
6,666
Tepkime puanı
9,211
Puanları
24
@BulursamKader25 Ustam,Selamün Aleyküm
Size bu çubuklarla ilgili bi sorum olacak.
Diyelimki 1.5-2metre derinliginde bir toprak katmanı var ve bu toprağın altındada kayalık bir oluşum var.
Bu kayanın içinede normal büyüklükte bir küp altın var ve üzeride horasanla kapatılmış.
Bu gömüyü çubukla bulma şansımız varmı,
Saygılar.
Küpün içinde sadece ALTIN varsa tespiti imkansıza yakın, bu bahsettiğiniz arazi yapısında.

Ancak küpün yanında başka maden varsa misal bronz gibi, bronz sinyaline göre işlem yapıp, küpü bulmak büyük bir sevinç kaynağı olabilir.
Yani siz o bronzu alayım diye açtınız. Karşınıza hem bronz hemde küp çıkar.
 

BulursamKader25

Yaptigim Yorumlar; Resmi Kazilar İcin Gecerlidir.
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
6,666
Tepkime puanı
9,211
Puanları
24
Eline koluna bileğine yüreğine sağlık
Emeginizi yürekten alkışlıyorum Allah razı olsun Allah gönlüne göre versin . Başarılarının devamını diliyorum
Teşekkür ederim Kıymetli Ustam.
 

denjavu

Member
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
44
Tepkime puanı
1
Puanları
3
kıymetli Ustam, @ işaretini nikimin önüne ( BulursamKader25) koymadığınızdan yazınızı yeni gördüm.

Yanlış anlamadıysam orada sarıkız değil mineral var.
Aynı işlemi elinize gümüş alarak yapın sinyal verecek mi?
Ustam gümüş ile denedim demir ile denedim bakır ile denedim çekim yok ama altın ile denedigimde 100 metreden de o noktayı cekıyor ve o noktada sarı kız işsareti de var nala benziyor sadece altın ile yutuldugunda o noktaya varmakta ve genişlik tesbitinde bir çaydanlık alanı kadar noktada cubukların uç kısmı ayrılmıyor orta noktaya gelince cok hafif bir x oluyor diger köseye varıncada yeniden çatı oluyor yani çap olarakta bir caydanlık genişliginde alanı küp gibi vermekte
 

BulursamKader25

Yaptigim Yorumlar; Resmi Kazilar İcin Gecerlidir.
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
6,666
Tepkime puanı
9,211
Puanları
24
Ustam gümüş ile denedim demir ile denedim bakır ile denedim çekim yok ama altın ile denedigimde 100 metreden de o noktayı cekıyor ve o noktada sarı kız işsareti de var nala benziyor sadece altın ile yutuldugunda o noktaya varmakta ve genişlik tesbitinde bir çaydanlık alanı kadar noktada cubukların uç kısmı ayrılmıyor orta noktaya gelince cok hafif bir x oluyor diger köseye varıncada yeniden çatı oluyor yani çap olarakta bir caydanlık genişliginde alanı küp gibi vermekte
Yapilacak sey sudur:
Bu kadar alan her zaman bir risktir. Oda tespiti gibi degildir. Gumus tespiti olsaydi acin orada gumus var derdim. Amma altin farkli bir mesele.

Bu nedenle tespit ettiginiz noktayi alan tarama ile de gormek lazim. Sonrasinda isleme karar verilmeli.

Veya jsb imkani varsa, saatligi normalde 90-Tl.
Yarim saatte halleder. Dedigim gibi imkan var ve yer musaitse.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst