bilgilerinize ihtiyacım var..

edirne22

Bilgili Üye
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
425
Tepkime puanı
60
Puanları
5
bir bina, duvar, sur, burç vs. temeli
önce binanın krokisini çıkarın, sonra tahmin etmeye çalışın, kale mi kilise mi neyse artık.
girişi, odaları vs. tespit edin temellerden.
en son alın elinize bir detektör bir yüzey araştırması yapın.
burdan bişeyler bulunur ama arkeolog titizliği ile komple bir araştırma yapmak gerek...
 

ozdoganlar

Member
Katılım
20 Eyl 2016
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
bir bina, duvar, sur, burç vs. temeli
önce binanın krokisini çıkarın, sonra tahmin etmeye çalışın, kale mi kilise mi neyse artık.
girişi, odaları vs. tespit edin temellerden.
en son alın elinize bir detektör bir yüzey araştırması yapın.
burdan bişeyler bulunur ama arkeolog titizliği ile komple bir araştırma yapmak gerek...
öncelikle yapmıs oldugunuz yorum için sagolun..bu kare örülü yerin içine demir le kontrol ettim içi boş..bu üzerindeki kapak gibi duruyo.. acaba eski mezar falan olabilirmi acaba dedim..çünkü tünel gibi duruyo..içi boş abi
 
Son düzenleme:

edirne22

Bilgili Üye
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
425
Tepkime puanı
60
Puanları
5
bir tarafa doğru uzamıyorsa temel değildir.
o zaman bir heykel kaidesi olarak kullanılmış diyebiliriz. hatta arkasındaki tepenin bir tümülüs olduğunu, ve ön tarafına o kaide yapılarak üzerine heykel konulduğunu falan düşünebiliriz.
ama önce etrafını açın bakalım, bir yöne doğru duvar gibi uzuyor mu, yoksa sadece o kadarcık mı...
 

rafet5757

Yeni Üye
Katılım
27 Nis 2013
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Güzel yer fazla soruya gerek yok resimleri geniş açılı çeksen daha iyi olurdu merakım oruntu duvardan tepeye bakarken Arkan doğumu batimi
 

ozdoganlar

Member
Katılım
20 Eyl 2016
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
bir tarafa doğru uzamıyorsa temel değildir.
o zaman bir heykel kaidesi olarak kullanılmış diyebiliriz. hatta arkasındaki tepenin bir tümülüs olduğunu, ve ön tarafına o kaide yapılarak üzerine heykel konulduğunu falan düşünebiliriz.
ama önce etrafını açın bakalım, bir yöne doğru duvar gibi uzuyor mu, yoksa sadece o kadarcık mı...
şimdi ben bu taşın etrafının altına baktıgımda uzayan bişiy yok.dibe doğru gidiyo gibi duruyo.. tam o taş hizasında arkası güneye bakıyo.. bide dere var aşağısında..
 
Son düzenleme:

ozdoganlar

Member
Katılım
20 Eyl 2016
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Güzel yer fazla soruya gerek yok resimleri geniş açılı çeksen daha iyi olurdu merakım oruntu duvardan tepeye bakarken Arkan doğumu batimi
arkam güneye bakıyo.. alt tarafında dere akıyo.. bu tam kare şeklinde tünel gibi abi..dibe gidiyo..
 

yuans

Aktif Üye
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
184
Tepkime puanı
31
Puanları
5
ozdoganlar kardeşim,

Bu taşı bir hisar koruma duvarı olarak düşün. Dibinde sonsuz toprak bulursun sadece.
Ama nereyi çevirdiğini, hangi yeri kapalı hale getirdiklerini araştır. Bölge iç anadolu bölgesine benziyor.
Yapılan sur'un tepe ile bağlantısı nedir?
Tepede fazla toprak altında kalmayan kaya parçaları olması gereklidir.
Sur'un şeklini tepenin şekline göre giderek Ovalimsi bir tablo da eksik kalan parça neresi? (Kapı'yı bulman için.)
 

ozdoganlar

Member
Katılım
20 Eyl 2016
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
@ozdoganlar kardeşim,

Bu taşı bir hisar koruma duvarı olarak düşün. Dibinde sonsuz toprak bulursun sadece.
Ama nereyi çevirdiğini, hangi yeri kapalı hale getirdiklerini araştır. Bölge iç anadolu bölgesine benziyor.
Yapılan sur'un tepe ile bağlantısı nedir?
Tepede fazla toprak altında kalmayan kaya parçaları olması gereklidir.
Sur'un şeklini tepenin şekline göre giderek Ovalimsi bir tablo da eksik kalan parça neresi? (Kapı'yı bulman için.)
abi valla eksik kalan parça derken anlamadım valla ya kusura bakma..bi açarsan çok sevinirim abicim
 

edirne22

Bilgili Üye
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
425
Tepkime puanı
60
Puanları
5
duvarın devamını soruyor benim dediğim gibi.
tabi devamı varsa....
 
Üst