Define İşaretleri ve Anlamları

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
İstavroz - Aile Putu

Topluca yapılan yemin işaretidir İstavroz da denilir, işaretin tüm kolları eşitse Gömü bulunduğu kayanın altındadır, eşit değilse farklı olan kolun baktığı yönde araştırma yapmalı.



Asil aile mezarı da çıkabilmektedir. Çevresinde doğal yapıya aykırı unsurlar aranmalıdır.



Örnek :


İstavrozun altındaki bağlı yuvarlak onun mezar amaçlı değil saklı olan amaçlı olduğunu uçlarının ikisinin kapalı birinin açık olması gidilmesi gereken yönü, noktalar ise 4 parça halinde gömüldüğünü gösterir. 10 metreden uzakta değil, 2 metreden derin değildir. Cihazla kolayca tespit edilip hepsi çıkarılabilir.



Yorum2
Topluca yapılan yemin işaretidir Istavroz da denilir, işaretin tüm kolları eşitse Gömü bulunduğu kayanın altındadır, eşit değilse farklı olan kolun baktığı yönde araştırma yapmalı. Asil aile mezarı da çıkabilmektedir. Çevresinde doğal yapıya aykırı unsurlar aranmalıdır. Aile mezarını anlatığı için Aile Putu kavramı kullanılmıştır.
Çoğunlukla yuvarlak içerisinde görülür. İşaretin çevresinde dikili kayalara oyulmuş mezarlar ile zemin altına yapılmış mezarlar aranmalıdır. Mucir yükseklikler, çukurlar veya tas-çakıl yığmaları iyice araştırılmalıdır. Ölen kişilere ait kişisel eşyalar bulunabilir. Ayrıca gözyaşı şişeleri ve kandillerde bulunabilir.

İbrik İşareti



Birinci Yorum :
Genel defineci yaklaşımını sergilemek gerekirse ibrik su taşıma amacıyla kullanıldığından; kabın su ile dolu olması durumunda taşan suyun nereye döküleceğini tahmin etmek ve bu istikamette çalışma yapmak gerektiği söylenir.

İkinci Yorum :
Su veya gölet kenarlarındaki taşlara çizilmiş İbrik figürü, su kenarında ve genelde çizilen taş çevresinde para olduğunu ifade eder. Ama bu para çok büyük değildir.

Üçüncü Yorum :
Kesinlikle su veya göletin varlığını müjdeler.
-İbrik dik vaziyette ise yakınlarda su kuyusu vardır. İbriğin üzerindeki bezemeler çevre veya ulaşım için bir harita niteliğinge olabilir. Çok dikkatli incelemek gerekir.
-İbriğin ağzında bir kapak var ise bu kapalı bir su kuyusunu anlatır.
-Ağzı açık bir ibrik açık kuyu anlamındadır. İbriğin boyun kısmı çok iyi incelenmeli ve kuyudaki emanetin takriben hangi noktaya saklandığı tespit edilmeli.
-Şayet ibrik titiz olmayan bir çalışma ürünü ise, özentisiz ise veya karnı çok dışarı çıkık ise bu durumda tümülüs var demektir. Tümülüs olabilecek yapılar araştırılmalıdır.
-Bütün bu durumların hepsinde ibriğin “ibik” kısmı yön göstermede çok önemlidir. İbriğin her cm. ni 72 cm. olarak alıp çalışmanın bu şekilde yürütülmesi gerekir. Bu kesin olmayan bir ölçüdür.
-Eğer yazıldığı gibi tümülüs bulunursa ibik kısmı giriş konusunda önemli ipuçları içeriyor olabilir.

İç İçe Daire İşareti
Birinci Görüş:
Genelde Tehlikeyi tuzakları ifade eder. Kazı esnasında dikkat edilmelidir.



İkinci Görüş:
Bu sembol yüksek statüyü, en güzeli yani kralı betimler. Belli bir alanı sarıp sarmalama, kucaklama anlamında da kullanılmıştır. Diğer daire sembolleri gibi gücü, kudreti anlatmaktadır.




Üçüncü Görüş:
Birinci statüye ait gömüdür. Karşında kaya varsa kayanın altına bakılır yoksa bu kayanın altına bakılır. Tam karşısında tümsek, çukur gibi bir alan varsa oralarda araştırma yapılmalıdır.

Dördüncü Görüş :


8 Parçaya ayrılmış daire genellikle Urartular'da görülen halk mezarı olup fakirlere ait olduğundan değersizdir.

Zincir İşareti
Zincir Halka :
Define İşareti zincirde geçirilmiş halkaların her biri bir adım ifade eder. Adım ölçüsü burada 78 cm. olarak alınız.



Emanetin yönü iki uçtan birinde farklı yapıdaki halkadır.
 

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devam

Yılan İşareti
-Yeryüzündeki hemen hemen tüm tradisyonlarda yer etmiş bir semboldür. Yılan sembolizminin işlendiği tüm inanışları ve mitleri tek tek saymak olanaklı değilse de, bu sembolün kullanıldığı tradisyonlara birkaç örnek verilebilir:



-Musevilik, Hıristiyanlık ve İslam tradisyonları. (Şeytanın ve kimi zaman aklın sembolü olarak kullanılır.)
-Sümer tradisyonları. (Yer ve gök ilahlarını yaratanlar biri erkek biri dişi olan iki yılandır.)
-Eleusis misterleri, İsis misterleri ve Mitraizm inisiyasyonları. (Eleusis inisiyasyonunda kozmozun oluşumu Kibele ile Orion adlı yılanın sevişme vibrasyonlarıyla açıklanır. Orfik inisiyasyon merkezi Delf Tapınağı’nda birbirine helisler çizerek dolanmış üç yılandan oluşan bir bronz sütun bulunuyordu ki, bu sonradan İstanbul’daki Sultanahmet Meydanı’na getirilmiştir.)
-Eski Yunan tradisyonları. (Hermes’in ünlü, “kadüse” denilen çift yılanlı asası ve Asklepios’un Bergama’da da görülen, başları aynı dairesel kapta, süt içen iki yılan sembolü.)
-Mu tradisyonları. [J. Churchward’a göre Mu kolonilerinde, yedi başlı yılan, yılanlı ağaç, yumurtalarının çevresinde spiral biçimde çöreklenmiş yılan, iki ”S” biçiminde çift yılan, iki noktalı (yıldızlı) yılan, veya içinde noktalar (yıldız konumları) olan “S” biçimli yılan sembollerine rastlanmıştır.]



-Doğu ezoterizmi. (Reenkarnasyon ve kozmik gelişimin devri-hareketini ifade eden, kuyruğunu ısıran yılan sembolü.)
-Mezopotamya ve Hint ezoterizmi. (Kadüse benzeri çift yılanlı asa.)
-Budist ezoterizm ve tantrizm. (Dünya’nın ve insan bedeninin enerjetik ekseninin çevresinde dolanan iki akımı temsil eden iki yılan sembolü)



-Hinduizm. (Gelişimi ve devri-hareketi temsil eden “Ananta” yılanı ve süt denizinde çift rotasyon hareketleri yapan “Vasuki” yılanı)
-Eski Mısır tradisyonları. (Uç başlı yılan, kanatlı iki yılan, başında iki boynuz ve bir disk taşıyan yılan, yaratıcı yılan “Kneph” ve “Apofis” yılanı)
-Quiche (Kişe) ve Maya tradisyonları. (Dünya insanını meydana getiren mavi-yeşil tüylerle kaplı uçan yılan)
-Minos tradisyonları. (Yılan tanrıça)
-Hitit tradisyonları. (Göktanrı ile mücadele halinde tasvir edilen yılan)
-Selçuklu tradisyonları. (Kabartmalarda çift yılan)
-Çin, Japon ve Batı tradisyonları. (Ejder biçimine sokulmuş tüylü ve tüysüz yılan)
-Kimi Afrika kabileleri tradisyonları. (Yaratıcının imajını, yaşamın devri-hareketini ve reankarnasyonu temsil eden çöreklenmiş piton yılanı)



Ezoterik bilgilere göre, yılan sembolü, her sembol gibi, farklı anlamlarda kullanılmakta olup, sembolün anlamı kullanıldığı yere göre değişmektedir. Bununla birlikte, ezoterik bilgiler biraraya getirildiğinde bu sembolün başlıca yedi anlamda kullanıldığı görülmektedir:



1- Yeryüzündeki tradisyonların çoğunda, bilindiği gibi, şeytanı yani menfi tesiri ya da nefsaniyeti temsil eder.
2- Rüyalarda, kötülüğü, nefsaniyeti, ahlak bakımından geri fakat kurnaz varlıkları temsil eder.
3- Kimi tradisyonlarda spiral galaksiyi ve spiral bir galaksi olan Samanyolu Galaksisi’ne ait bir uygarlığı ve ırkı (genetik bakımdan) temsil eder.
Kimi araştırmacılara göre, Aztek, Maya ve İnka tradisyonlarındaki, insanlara uygarlığı öğrettikten sonra göklere geri dönen yeşiltüylü yılan ilah Quetzalkoatl inanışında, Attikalılar’ın ilk kralları yılan-ilah inanışında, Slav tradisyonlarındaki kahraman yılan-oğlu Vseslaviç inanışında, İskandinav tradisyonlarındaki yılan kılıklı ilah Votan inanışında ve benzeri birçok inanışta, Tevrat’ta Elohim adıyla belirtilen kozmik biyokimyacılar tarafından imal edilmiş bu galaktik insan tipi yada galaktik ırk sözkonusu edilmektedir.
4- Yılan sembolü kimi biçimsel kullanımlarında çiftyıldız Sirius’un yörüngesini temsil eder. Örneğin, Mayalar, yeşil tüylü yılan ilah Kukulkan’ı, bir çiftyıldız olduğundan “S”ler çizecek şekilde dolanan Sirius’un yörüngesini gösterecek şekilde “S”ler çizen bir yılanla temsil eder ve yıldızın yörüngedeki konumlarını, yılan içine yerleştirilen yuvarlak yeşim taşları ile gösterirlerdi. Eski Mısır’da bu yörünge, her gün güneşi taşıyan Ra’nın -ki Ra, ezoterik bilgilerde fiziksel güneşle değil, spiritüel bir güneş olan Sirius ile ilişkilendirilir- peşinde dolaşan Apofis yılanıyla sembolize edilirdi. Aslında iki yıldız sözkonusu olduğundan iki yörünge, kimi sembolizmlerde birbirine dolanan iki yılanla temsil edilmektedir.
5- Yılan sembolü, kimi kullanımlarında, özellikle “uroboros” (ouroboros) adı verilen, kuyruğunu ısıran yılan biçiminde çizildiğinde, kozmik gelişimin devri-hareketini ve doğum-ölüm çemberi de denilen reenkarnasyonu ifade etmektedir. (Reenkarnasyon, yılanın deri değiştirmesi sembolizmiyle de ifade edilir.)
6- Yılan sembolü tantrizm ve yogada kundalini enerjisini temsil etmek üzere kullanılır.
7- Yılan, kimi zaman da, kozmik güçler, dualite, “akışkanlar” , kozmik oluşumların, spiral galaksilerin meydana getirilmesi, Sirius’un yörüngesi, ruhsal tekamüller ve kozmik devri-hareketler, kozmik nesnelerin periyodik dolanımlarını belirtmek üzere zaman ile ilgili çeşitli anlamlara gelen spiral sembolünün somut olarak temsil edilmesinde kullanılmaktadır



Define Sembolü yılanlar o arazideki dereyi ya da su kanalını ya da namlı at arabası yolunu verir. Yılanlar çizim olarak, bazen kabartma bazenda hafif oyma yapılmışlardır. Kabartma yılan o bölgedeki suyu bol dereyi simgeler gömü dereye yakındır. Yılanlar önce alanı verir sonra para noktasını. Yılanların şifresi ya noktalanmış olan noktada, ya da çatal dildeki V de ya da V yapan kuyrukta olur. Bazen da boğumunda olur. 3 boğum, 5 boğumlu olması 3 dere kıvrımında da parayı müjdeler, 5 ise beş dere kıvrımında para müjdeler. Paranın arazideki tam noktası ise şayet boğumda sağa ya da sola kayık nokta yoksa derenin kıvrıldığı yerde orta merkezdedir. Yılanlar bazen başı kesik bazen da kuyruğu kesik çıkar karşımıza bunun anlamı ise; dere boyu ya da su kanalı boyu daha aşağıya gitmemeyi şifreler. Olay yerini cevrelemiştir yani kesmiştir alanı zaten başı ya da kuyruğu kesik yılan gördüğünüz de bakın dereye ya da kanala aynen yılan gibi derenin arazinin bombeli oluşundan dolayı bir noktadan sonra devamının görünemez olduğunu göreceksiniz yani yılanda görünmeyen baş ya da kuyruk gibi. Kısacası işareti görünce arkadaşlar onun o bölgedeki belirli bir arazi ya da derenin krokisi olduğunu unutmayın. Ayrıca yılan daire yaparsa parası kendisindedir. Yani bulunduğu kaya da ya da o kayanın 3 metre güney tarafındadır.



Başka Bir Bakış :
Yılanda kıvrımlar derin ise dereyi işaret eder. Çok derin değilse yolu işaret eder. Yılanın yönü çök önemlidir. Yılanın şekline benzeyen dereyi dolaşın. Kıvrımlı noktalarda dikkatinizi çeken birşey var mı? V, + , O işaretlerinden birini arayınız. Dikkatli olunmasında fayda var.



Başka Bir Bakış :
Bu işaret kabartma ise roma dönemine aittir. Eğer ağzı açık ve dili dışarda ise tehlike işaretidir. Altın gömüsünün üzerine zehir dökülmüştür. Yani çıplak elle dokunmayınız. Malı ise kayanın kendisindedir. Kayayı yokladığınızda boşluk sesi gelen yeri sert bir cisimle kırarak malzemesini alabilirsiniz.​
 

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Yengeç İşareti
Yengeç bir idogram olarak pek çok uygarlıkta farklı amaçlar için kullanılmıştır. Ancak bu çeşitlilikte tek ortak yön tehlike ve dikkat noktasıdır.



Aynı zamanda tılsım ve büyü kullanılan bir alanı da temsil eder. Eski kabalistlerin birçoğunda bu durum çok açıktır.
Büyü yapılmış bir alan içerisinde bir suyun bulunması akrep ve yengecin doğasıyla özdeştir. Bu itibarla işaret çözümlenirken akarsu, göl, bataklık veya havuzun araştırılması kaçınılmazdır.



Teklikenin çok yakın olduğu imajı da verilmiş olabilir. Yengeç sembolü ile gömü – define – saklantının değirmen arkları içinde olabileceği bilinmektedir. İşaret büyük ise ve üzerinde istavroz (aile putu) varsa bu durumda işaret bir kapak olabilir.

Terazi İşareti
Esnaf ya da tüccar gömüsüdür. Gömü değerlidir. Her iki kefesi eşit değildir, gömü kefesinin ağır olan kefenin bulunduğu taraftadır.



Kefeler eşit gibi görünse dikkat edilecek nokta terazinin ibresi (dili) size fikir kazandırır. Dil hangi tarafa meyilli ise o tarafta araştırma yapılmalıdır.

Başka bir yaklaşıma göre işaretin bulunduğu kaya çok önemlidir. Yanında başka işaretler de olabilir.


Başka Bir Görüş : Terazi işareti genellikle kayaların kuzey tarafına yapılır. Yosun tutması ve üstünün kapanması daha kolay olsun diye. Bulunduğu kayada malı vardır. Kayanın yukarısında su kaynağı olabilir. Su kaynağı kıvrım yapa yapa aşağı iniyor olabilir. İşaretin karşısında nehir veya köprü mevcut olabilir. Yakınlarda değirmen yoksa define yok demektir.​
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Tavuk-Civcivli Tavuk İşareti
İşaret çözümünde en önemli unsurlardan biri, yapılan figürün özellikleridir. Tek tavuğun baktığı yön önemlidir. Baktığı yönde işaretli kaya varsa kayanın altına bakılır. Tümsek varsa burası kazılır. Çukur varsa çukur kazılır.



Bazı insanlar müjdesi tavuğun içindedir deseler inanmayın sakın kırmayın bu tür hatayı işlemeyiniz. Aslında defineye ait bölge belirleme işaretleridir. Ve kesin definedir. Tavuk yalnız başına ya da yanında civcivleriyle birlikte en çok kullanılan define motiflerinden biridir. Gerek yalnız başına tek tavuk ve gerekse beraberindeki yavruları mutlak definenin işaretidir. Bizans ve Ermeni kültürleri tarafından sıkça kullanılmıştır. Anlamları kavimlere göre değişmekle beraber genel manadaki anlamları arayıcıyı büyük ölçüde yanıltmadan emanete ulaştıracaktır. Yeter ki daha önceden açılmış, içindekiler alınmamış olsun.



Tavuk ve yanındaki civcivlerle ilgili figürlerin hangi anlamları taşıdıklarını şimdi maddeler halinde sıralayalım:

Öncelikle şunun bilinmesinde fayda vardır: Genellikle tek rakamlı gruplar duvarda, çift rakamlı gruplar yerde, kayada olur. Örneğin bir tavuk ve yanında 5 yavrusu varsa bu çift gruptur, yerde olur. Ya da bir tavuk yanında 6 yavrusu varsa bu toplam 7 eder ve duvar kayadadır. Ancak bu işin istisnası şudur: 1 tavuk ve yanında 7 civcivin olduğu durumlar çoğu kez duvar kayalarda bulunduğu gibi, yere sabit yatay (yer) kayalarda da bulunabilmektedir. Tabii ki bu durumlarda definenin yeri ve şekli de farklı noktalarda aranması gerekmektedir. Şimdi bu genel bakıştan sonra, tavuk ve civciv konusunun detaylarına girmeye çalışalım:



* Yerde tek tavuk başı var ve başkaca hiçbir motif yoksa; bu kesinlikle yer altında mahzen var demektir. Ve genelde resim yerde ise resmin altıdır. Duvarda tek tavuk başı varsa ibik sayısı sayılır. Her ibik 72 cm ya da 120 cm olarak gagası değil de tam tersi istikamette sayılır. Bu iki ayrı ölçünün sebebi farklı medeniyetlerin bu ölçüleri kullanmasıdır. Örnek vermek gerekirse 3 ibikli bir tavuk resmi önce 72 cm ile ölçülür. Bu mesafede çukur veya tümsek ya da taş, tuğla, kapak aranır. Bu mesafe 2.16 m yapar. Şayet burada bir boşluk tespiti yapılamazsa bu kez 3 x 120 hesabıyla 3.60 m. mesafede bir işaret aranır. Bu tip boşlukları dedektör ve çubuklar rahatlıkla bulabildiği gibi, üzerinde zıplayarak da çoğu kez ses ve sarsıntıdan da boşluk tespiti yapılabilir.



*Duvar kayada tavuk bir bütün halde resmedilmiş ve şekillendirilmiş ise resmin bulunduğu kaya, uzaktan bakıldığında tamamen bir tavuk heykelini andırır. Bunun için iyi bir gözlem yapmak gerekir. Başka yerde tavuk aranmaz. Kayanın kendisi zaten tavuktur. Bu taktirde tavuğun kaya biçiminde gagası tespit edilir ve baktığı istikamette altında define olabilecek taş aranır. Bu taşlar küçük ve büyük olabilir.



* Tek kabartma tavuk bazen, boynunda çan taşıyan inek gibi müjde ile beslenmiş olabilir. Bazen de tek tavuk içinden harita çıkabilmektedir.

* Tavuk ve çevresine serpiştirilmiş muhtelif sayıdaki civcivler kesinlikle aile mezarıdır. Civciv sayısınca orada mezar aramak gerekir. Yine tavuk resminin ya da tavuk şekli verilmiş büyük kayanın etrafında civciv sayısı kadar irili ufaklı taş kayalar vardır ve çevrede bu kayalar yatmaktadır. Emanetler parça halinde bu taşların altında bulunmaktadır. Bu tip defineler çok derinde olmaz ve kaya taşların tam altında bulundurulur.



* Tavuğun bulunduğu yerde yedi dizili civciv bazen yokmuş gibi görünebilir. Ancak bunlar ışık oyunuyla ya da güneşin yansıtacağı ışığın belirlenmiş saatine hesaplanarak yapılmış olabilir. Bu tip gizlemeler Anadolu’da çok yerde bulunmaktadır. Örneğin Niğde’de bulunan Sungur Bey Camiinin cümle kapısının iki yanında ve sütun başlığı motifiyle işlenen kapı lambasında saçları örgülü iki adet genç kız resmi vardır. Bu iki kabartmalı resim ancak sabah güneş doğması esnasında ve belli bir saat dilimi içinde görülür. Güneşin yön kaybetmesiyle birlikte bir siluet halinde daha sonra silikleşir. Bu tip durumlarda civcivlerin ortaya çıkması için tavuğun işlendiği kayaya güneşin dik vurduğu an tespit edilerek bir saat öncesi ve sonrasında kaya üzerinde gözlem yapılır. Ya da mümkün oluyorsa tek tavuğun etrafı su ile ıslatılır. Bu işlem sonucunda ortaya civcivler ya da değişik bir başka işaret veya işaretler çıkabilir. Bu takdirde çıkan işaretin ölçüleri çok önemlidir. Arama buna göre yapılmalıdır.



* Tavuk peşinde sıra ile dizili civcivler varsa burası kapalı mezar olabilir. Bu tip kapalı mezarlar bir tünel ya da dehlizin girişi olarak düşünülebilir. Dehlizin devamında civciv sayısı kadar mezar ya da dağıtılıp serpiştirilmiş emanet vardır.

* Tek civciv tavuğun sol kanadı altında ise; motifli kayanın hemen altında mutlak mezar bulunmaktadır. Bu tür mezarlar boş değildir.



* Tek civciv tavuğun sağ kanadı altında ise; kayanın motifli yüzüne bakılmaz. Diğer (arka) yüzünde yine kayanın dibinde ya da altında bir mezar bulunmaktadır. Bunun müjdesi olmaz. Yalnızca mezara bakılacaktır.

* Civciv var; tavuk yoksa tavuk aranmaz. Çünkü kayanın kendisi tavuktur. Serpiştirilmiş sabit gibi görünen ama sabit olmayan, bir iki kişinin zorlamasıyla kaldırılabilecek taşların altı doludur. Bunlara dikkat edilmesi gerekir.



* Yemlenen tavukta tavuğa yem veren insan aslında motif olarak resmin hemen yakınında üstü sivri alt tarafı genişleyen kayadır. Dikkatli bir bakış; bu kayanın adeta bir tavuğa yem atmakta olduğunu görecektir. Burada çok iyi bir gözlem gerekir. Adamın yemlediği yüzde civciv sayısı kadar küçük yapılı, yerde yatan taşlar vardır. Bunlar civcive benzetilir. Para bu taşların altındadır.

* Mağara içindeki civcivli tavuk ayrı anlam taşır. Bu tür mağaranın girişi dışarıdadır. Tavuğun giriş kapısı günümüzdeki kümeslerde görüleceği üzere kümese insan girişi için yapılan büyük kapının altına ya da yanına yapılan küçücük bir kapıdır. Öyleyse mağara içinde de tavuk ve civciv bulunursa bu mantık akıldan çıkarılmayacaktır. Bu emanet mağaranın içindedir. Çünkü tavuğun folluğu kümes içinde ve köşededir. Buradaki para da böyledir. Ancak derinlik fazla olabilir. (2 m. civarıdır.)

* Mağara içindeki tavukla beraber bir veya birkaç civciv varsa ve bunlardan birisi kafasını arkaya çevirmişse bu yüzde yüz ikinci bir mağara girişinin varlığına işarettir. Tavuğun yönüne bu durumda kesinlikle bakılmaz. Girişi bulmak için bir su kanalı oyması bulunabilir. Mağara duvarlarında çok dikkatli bir gözlem yapılmalı. En ufak bir detay bile gözden uzak tutulmamalıdır.

Bu şekil girişler iki şekilde kapatılmıştır: birincisi horasan uygulamasıdır. Eğer böyleyse burada bir açıklama ile okuyucuya bir kolaylık gösterelim; Sabit ve yerli duvarlardan horasanlı duvarı ayırt etmek için bazen tokmak ve çekiç kullanırız. Kullanılacak çekiç asla demir olmamalı tahta çekiç (küçük balyoz) kullanılmalıdır. Çünkü horasanlı ve sabit kaya üzerine yapılacak vurgularda ikisinin çıkaracağı ses çok farklıdır. En ideal olanı tahtadan mamul bir çekiç ya da balyozun kullanılmasıdır.

İkincisi de yumruk büyüklüğünde taşlar, bildiğimiz harç benzeri karışımla örülmüş ve üstü Horasanlaşmış, mağara duvarlarının tabii haline uydurulmuştur. Burada da yine işaretlerinden yola çıkılarak horasanlı girişin bulunması gerekir. Bu da genellikle bir su kanalı gibi 1-2 parmak genişliğinde oyulmuş şeridin başlangıç ya da bitiş noktasıdır.

Bu, mağara içindeki arayış içindir. Dışarıdaki girişin bulunması içinde yine aynı yolla hareket edilir. İçine su döküldüğünce akacak gibi olan mağaranın dışındaki bir su yolu bu giriş kapısını bize verecektir. Bu oymalar bazen çatallı olabilir. En sağlıklı yol, böyle bir su yolu bulunursa bunu en yüksek noktasından çok yavaş bir biçimde yeteri kadar su dökülerek suyun takip ettiği yolun bulunmasıdır. Gözle takip yanıltabilir. Çünkü oyulan su yolu alt eteklere inerken bilinçli olarak çatallandırılmış ve aldatıcı görünüm kazandırılmıştır. Su ise buradaki gerçek yolu takip edecek ve girişi gösterecektir.

* Sırtında civciv taşıyan tavuk varsa; civcivde kafasının dönüklüğünün olup olmadığına bakılır. Yoksa 50 metreyi geçmeden ileri istikamette kafa ya da bütün tavuk şekli verilmiş bir kaya aranacaktır.

Başı geriye ya da yana çevrilmişse o istikamette aynı şekilde bakılır.

Tavuk ve civciv konusunda şu bilgileri de göz önünde tutunuz:

• Sırttaki tek civcivde müjde olabilir.

• Sırttaki tek civcivde harita olabilir.

• Sırttaki tek civcivli tavuğun çevresi ıslatılırsa kuru iken görülmeyen ek işaretler meydana çıkabilir.

• 7 civcivli tavuğun ibiği varsa 2-2,5 metre civarında müjdesi olabilir.

• 7 civcivli tavuğun anaparası 7 adettir. Ya da çevredeki 3-5 kişinin ancak devirebileceği kadar büyük çaptaki yerde yatan kayaların altına serpiştirilmiştir. Bu mantık kavimlere göre değişmektedir.

• Tavuk ve civciv sembolleri düz tarla kenarlarında kaya üzerindedir.
• Define Sembolünde tavuğun üst gagası uzun, alt gaga kısa ise emanet tavuğun baktığı istikamette (50m den az) dir. Şayet alt gaga uzun, üst gaga kısa ise o takdirde yine 50 m.den az bir mesafede ve geri tarafındadır.

-Kafası kesik tavuk için kesilen kafanın 15 metre içinde bulunması ve o bölgenin araştırılması önerilir.​
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Tabanca İşareti
Birinci Görüş :
25 adım ön tarafından doğal yapıya aykırı nesneler aranmalıdır. Patlamamış tabanca: Osmanlı dönemi gömüsüdür. Yaklaşık ölçüyle namlu istikametinde 26 – 27 metredir. Patlamış tabanca ise 44 – 45 adım ölçüsüdür.



İkinci Görüş:
Namlu istikametinde araştırma yapılır. Patlamış tabanca resmi varsa gömü daha ileri mesafelerde, patlamamış tabanca resmi varsa ise gömü daha yakın mesafelerde olabilir.



Üçüncü Görüş:
Eğer tabancadan mermiler çıkmış halde resmedilmişse mermi adeti ve mermiler arası mesafe önemlidir. Son mermi çok önemli olmakla birlikte eşkiya işareti olma ve definenin birkaç parça halinde gömülmüş olma ihtimali vardır.

Dördüncü Görüş:
Tabanca üzerinde haç veya çarpı işareti varsa gömü 4 adım çevresinde cihaz ile tespit edilebilir.

Sayısal İşaretler
Define işaretlerinin hemen yanlarında bir işaret daha varsa, bunlar mutlaka sayısal değerlerdir.


Defineye ne kadar mesafe içinde ulaşılacağını ne kadar derinlikte olduğunu gösterir.



Salyangoz İşareti
Mevsimsel yenilenmenin, yani yeniden doğuşun bütün devirlerde simgesi olmuştur.



Daidalos tarihte ilk defa sarmal özellikler taşıyan ve labirent biçimli bir sarayı plan halinde kralına sunan kişidir. Kral bu plandan çok memnun olur ve hemen inşasını ister.
Esrarlı yaşamlarıyla ya da devlet gücünün korunmasıyla alakalı olan insanlar arasında daha sonraki dönemlerde labirentli yerleşimlerin yapılması büyük ölçüde yaygınlaşmıştı. Bu yapılar bazen yeraltında labirentler biçiminde, bazen de yer üstünde sarmal odalar ve dönemeçli biçimlerde yapılıyordu.
Labirent yapılara günümüzde definecilik yapanlar tünel veya yeraltı şehri de demektedirler. Evlerde bu sembolün görülmesi yaygın değildir. Sadece arazi ortamlarında salyangoz işaretiyle karşılaşmak mümkündür. Bu durumda işaretin bulunduğu mekânın hemen yakınlarında doğal görünümlü bir kaya, bir su kuyusu veya yükseltili ya da çökük bir alan yeraltına inen giriş noktasının başlangıcı olacaktır. Bunun aranması gerekir.



Başka Bir Görüş :
Anakayada veya duvarda görülen salyangoz şekli çift girişli tünele işarettir. Aynı zamanda başka bir hayvan resmine de rastlanırsa malzemesi dehliz içinde veya divan şeklindeki sedirin altında toprak içindedir. Malzemenin inci olma olasılığı vardır.Muhtelif mücevheratla birliktedir. Bu idogram beyinlerde altın düşüncesini canlandırmalıdır.

Papaz İşareti
Örnek resimde papazın boynundaki madalya ve baktığı ya da işaret ettiği yön önemlidir. İtinalı bir çalışma yapılmalıdır.



Adam resminin başı etrafında daire varsa, haç varsa Hıristiyan azizi resmidir. Kilise resmidir. Gömü ifade etmez. Hristiyanlık dönemi tarihi eserlerde çokça vardır. Lütfen tahrip etmeyiniz. Bazende baktığı yön hedef saptırma amaçlıdır.

Ok İşareti
Oklar dört çeşitte görülebilir. Ancak Türk Boyları da bu okları damga şeklinde kullanmışlardır. Okların define olup olmadığına dair bölgenin tarihinin iyi bilinmesi gerekir. Ok savaş silahı ve yön belirtme işaretidir. Türklere ait değilse kesin definedir.



Ok kısa ise ok yönünde yakın bölgeler, ok uzunsa ok yönünde uzak bölgeler araştırılır. Bazen de yardımcı işaret olarak kullanılmış olup, bazende yanıltmak için kullanılmıştır. Anca genel anlamda yön ve uzaklık bildirdiklerini söylersek yerinde olur.



Başka Bir Yorum :
Ok yönüne veya aksi yönde 20 adım atılmalıdır. (Yaklaşık 12 mt. 40 cm.)




Okun kanatları ölçülür. Kısa olanı uzun olanında çıkartıp, fark kadar uzun kanadın baktığı yöne doğru adımlanır. Son adımda araştırma yapılır.

Sol kanat ölçülür. Bir cm bir adım olarak değerlendir. Açık kanadın bulunduğu yönde araştırma yapılır.

Sağ kanat ölçülür. Bir cm bir adım olarak değerlendir. Açık kanadın bulunduğu yönde araştırma yapılır.

Kanatları Eşitse 70 adım geriye doğru gidilir ve ilgili alan içinde araştırma yapılır.
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Nal İşareti
Çeşitli Nal İşareti Yorumları:
- Nal işareti genellikle Ermeni halkı tarafından kullanılan bir işarettir. Ermeniler bu işareti kullanırken kesinlikle işaretin hemen yanına defineyi gömmemişlerdir.



– Nal atın ayağına çakılan bir materyal olduğundan atın geçtiği güzergahta bir mühür anlamı taşır. Nal işaretinden en az iki adet bulunmalıdır.

- Nal şekli Yunan Alfabesinde Omega adlı harfi çağrıştırdığı gibi birçok simyacı tarafından altın simgesi olarak kullanılagelmiştir. Bundan dolayı nallar da çivi de aramak ve nalları omega veya mağara girişi işareti ile karıştırmamak gerekir.

- Nal işareti ile Ay’ı da karıştırmamak lazım. Gerçek nal sembolünde küçük bir nal işareti daha aranmalı ve bulunduktan sonra yakın çevresinde dar bir mağara girişi aranmalıdır. Büyük bir ihtimalle define bu mağarada gizlidir. Ancak küçük nalın açık ağzı yönünde girişin aranması kolaylık sağlayabilir.



-Nal İşareti çok ender rastlanan bir işarettir. Üzerinde çivi işaretleri mutlaka olmalıdır. Genellikle 6 veya 12 çivili olurlar. Buradaki çivilerin her biri oradaki hazine miktarını belirtmektedir. Örneğin 6 çivili nal 60 kg. hazineyi ifade eder. Bu işaret iki farklı kısımdan oluşur. Büyük At Nalı ve Küçük Tay ayağı. Büyük işaret at nalının 10 metre çevresinde küçük tay ayağı bulunmalıdır. Tay ayağının bulunduğu kayanın altı kazılmalıdır. Yaklaşık 80 cm. derinlikte hazineye ulaşabilirsiniz. Hepsi altın paradır. Birde büyük nalın bulunduğu kayaya müjde denilen birkaç altın para konulmuş olabilir.



Bu işaretin yakınlarındaki kayalarda ikinci işaretli kayayı bulup, bu kaya etrafında araştırma yapmak gerekir.



Bu işaretin yakınlarındaki kayalarda üzerinde ağaç işaretli kayayı bulup, bu kaya etrafında araştırma yapmak gerekir.



Bu işaretin yakınlarındaki kayalarda üzerinde üçgen işaretli kayayı bulup, bu kaya etrafında araştırma yapmak gerekir.



Bu işaretin yakınlarındaki kayalarda üzerinde şekildeki işaretli kayayı bulup, bu kaya üzerinde araştırma yapmak gerekir.



Bu işaret mağara olduğu noktasında iyi bir uyarıdır. Mağarayı bulup araştırmayı bu noktada derinleştirmekte fayda vardır.



Bu işaretin yakınlarındaki kayalarda farklı işaretli kayayı bulup, bu kayanın dört yanında da araştırma yapmak gerekir.

Murçlu Kaya
Bu tür düzenekler Frig ve Roma Bizans medeniyetlerine aittir. Sayma sistemidir. Her bir murç izi bir adımdır.



Unutmamak gerekir ki define işaretleri tek başına olmaz, mutlaka ikinci ya da üçüncü işareti de bulmamız gerekir. işaret yönlerine doğru adımla ve değişik bir kaya bulmanız gerekir. Ya da bölgede mezarlık alanı vardır iyi bir yüzey araştırması yapılmalıdır.



Merdiven
Birinci Görüş:
Defineye merdivenle inilerek veya çıkılarak bulunur anlamına gelir. Basamaklardan küçük olanının veya farklı olanının bulunduğu yönünde iyi bir araştırma yapmak gerekir.



İkinci Görüş :
Önemli bir işarettir. Şekil değiştirmenin de bir sembolüdür. İniş ve çıkış olmasından dolayı anlamlıdır. Merdiven define işareti olarak mevcut basamaklarıyla birlikte değerlendirilmelidir. Merdivendeki basamak sayıları mitolojik bazı inançları yansıtır. Uğurlu sayılan rakamlarla eşdeğerdir. (3-5-7-9-11-40-70) Genel olarak tapınaklarda tek sayı basamak vardır. Tapınağa sağ ayak ile başlayıp sağ ayak ile girmeyi sağlar.
Merdiven bir sembol olarak algılandıktan sonra eğer işareti yukarıyı gösteriyorsa tanrısallık ifade eder. Ölmüş bir kişiye ait mekanla ilgilidir. Yok eğer aşağıya ve yere doğru bir işaretleme varsa oradaki bilinmeyenleri ve ileri noktada bir olayın olduğunun habercisidir. Gizli ve önem arz eden bir şeyler var demektir.
Yükselen merdiven yücelmeyi simgelediğinden en yüceye ulaşmayı hedefler. Yoldaki işaretler çok dikkatli incelenmelidir. Bu arada küçük işaretlere kanmamalı ve küçük hediyelere kanmamalıdır. Bunlar yanıltıcı olabilir.
Definenin ilk üç basamakta olduğu söylemide vardır. Eşik diye adlandırılan basamak dikkate alınmalıdır.
Merdivenlerin 1-3-5 inci basamaklarına yandan murç işareti bırakılması da önemli bir emaredir. Bu da bir aldatmaca olabilir. Ayrıca define merdivenin dışında bir yerde de olabilir.
Bu arada ev ve yerleşim yerlerinde metal kullanımından dolayı arama cihazları yanılabilmektedir.
Birde merdiven sembolü vardır ki 3 basamaktan oluşan bu sembol üç kişini mezarına işaret eder.



Üçüncü Görüş :
Ana kaya üzerinde olan merdiven genelde mezarlık ve kaya üstlerinde mabed olan yerlerde bulunur. Nadiren kral mezarlarını ulaşılmaz kılmak için yüksekteki mezara defin yapıldıktan sonra kırılarak aşağı inilmiş ve 5 yada yedi basamak bırakılmıştır. Üstü yada devamında mezar oyması aranmalıdır.

Dördüncü Görüş :
Kayaya oyulmuş merdiven işlek bir yolda değilse değerlidir. Basamak sayısı genelde tek sayılıdır. Merdiven çıkıldıktan sonra düzlük bir alan varsa burası adak yeri veya mezarlık alanı olabilir. Yok çıkıldığında ana kayaya ulaşılıyorsa burası mezar steli olabilir. Özellikle sol tarafı önemli birinin mezarı olabilir. Basamak sayısı 5 ten fazlaysa ilk basamağın altını kontrol etmekte fayda vardır.​
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Melek İşareti
Melek kilise işareti veya mitolojik bir yapıdır. Define ifade emez. Burada meleklerin mitolojideki adlarını da vermek istersek :



Akatriel (Akatreil) : Melek bildirilerinin ve tanrısal gizemlerin göstericisidir.
Anafiel : Merkabah’ın taçlandırılmış yargı meleklerinin başıdır.
Azbuga (h) : 8 büyük saltanat meleklerinden biridir.
Barakiel (Barkiel, Barbiel) : Şubat ayının yöneticisi, Seraphim hiyerarşisinin düzenleyicisi ve 7 Archangel’dan biridir.
Camael (Kemuel) : Power hiyerarşisinin düzenleyicisi; ilahi adaletin kişileştirilmiş hali olarak Tanrı’nın huzurunda bulunan 7 kutsal sefiroth’dan biridir.



Chayyiel : Kutsal Cheribum’ların başıdır.
Gabriel : Bildiri, diriliş, merhamet ve intikam meleği; Cennet’in ilk katının baş prensi; Cennet’teki meleksi gardiyanların başıdır.
Galgaliel : Galgalim (Merkabah’ın savaş arabaları) düzeninin yöneticisi; güneş meleklerinin başıdır.
Haniel (Anael) : Enoch’u Cennet’e taşımakla ün kazanmış; Principalites ve Virtues’in düzenleyicisi; 7 Archangel’dan biri ve Thrones hiyerarşisinin yöneticisidir.
Jehoel (Jaoel) : İsmi bile koyulmamış şeylerin düşünürü, huzur prensidir.
Metatron : Cennetin baş yöneticisi, yetkili meleklerin prensi, insanlığın yaşamının devamlılığını sağlayan melektir.
Michael : Lord’ların başmeleği, sadakatin dağıtıcısı, İsrail’in varisi, tövbe meleğidir (vb.)
Phanuel (Raguel) : Ramiel ve Uriel ile tanımlanmış, huzur prensi ve ceza başmeleğidir.
Redueriel (Vretil) : Kayıt tutan melek, kutsal koronun lideri, daha küçük meleklerin yaratıcısıdır.
Raphael : Şifa, ilim ve bilgi meleği; huzur prenslerinden biri ve güneşin kral naibidir.
Raziel (Galizur) : Büyük gizemlerin başı; Bratik dünyasının başmeleğimsi yöneticilerinden biri; Adem’in yönlendiricisi ve ölümün habercisidir.
Rikbiel : Merkabah meleklerinin prensidir.
Sopheriel Mehayye ve Sopheriel Memeth : Ölüm ve hayat kitaplarının koruyucusu, Merkabah’ın 2 yüce melekleridir. (8 taneden 2’si)
Soqued Hozi : Tanrı tarafından kılıç olarak belirlenen ilahi dengelerin koruyucusu 8 yüce Merkabah meleklerinden biridir.
Sandalphon (orjinali Elijah) : Görkem ve gücün meleği; Metatron’un ikiz kardeşidir.
Suriel : Ölümün yardımsever meleği, ilham perilerinin eğitmeni, huzurun prensidir.
The Irin : İkiz Quaddisinlerle birlikte cennete özgü adalet mahkemelerini oluşturan ikiz meleklerdir.
The Quaddisin : İkiz Irinlerle birlikte cennete özgü adalet mahkemelerini oluşturan ikiz meleklerdir.
Tzadkiel : İlahi adaletin meleğidir.
Uriel : Kurtarıcı Archangel; güneşin kral naibi; Tartarusların başıdır.
Yefefiah (Dina) : Cabala’nın gizemlerindeki ilham perilerini eğiten Torah meleğidir.
Zagzagel : Bilgelik meleği; cennetin dördüncü katının baş koruyucusudur.

Mağara İşareti
Birinci Görüş :
Mağara anlamına gelen define işareti veya sembolü :
Çevresinde mağara var. Yüzey araştırması yapılmalıdır. Eğer çevrede açık mağara varsa önceden açılmıştır uğraşmayın. Açık mağara yoksa araştırmaya devam edin.



Şekiller C ya da U şeklindedir. Bu işaretlerin yanında bir de yuvarlak varsa, o dolunay anlamına gelir. Bunun anlamı burada bir mağara var ve içi dolu demektir. Dört köşe bir oyuk, boş bir oda anlamına gelir. Ama onun yanında mutlaka dolu bir oda daha vardır ve onun bulunması gerekir.



Mağaranın içine girildiğinde karanlıksa aydınlatılmalı ve tavan veya duvarlardan özenle kesilmiş taş olup olmadığı incelenmelidir. Kesme yolu ile taş çıkarılmışsa bu mağarada bir şeylerin olabileceğine işaret eder. Ancak bunun tuzak veya aldatmaca olup olmadığını iyi öğrenmek incelemek gerekir. Taş çıkarılmış mağaranın dolu olma olasılığı çok yüksektir. Ancak tehlike oranının da çok yüksek olduğu unutulmamalıdır. Acemice davranarak iz, işaret ve semboller yok edilmemelidir.



Yer altında ulaşılması güç olan mağaralara girildiğinde ilk dikkat edilmesi gereken mağaranın zehirli gazla dolu olup olmadığıdır. Mağara tavanında yarasa yuvaları varsa veya mağarada canlı hayvan yaşadığına dair izler varsa mağarada gaz olayı yoktur. Genelde zehirlenmeler çok yavaş gerçekleşir. Canlı hayvan yaşamamışsa mutlaka gaz maskesi ile girilmelidir. Genelde defineciler bu gazla yavaş yavaş zehirlendiği için hiçbir şey anlamadan ölürler. Gaz olasılığı yüksek mağaraları havalandırarak ve gaz maskesi ile girilmelidir.



Taş veya üzerine çizilmiş büyük yarım ‘O’ harfi şeklinde veya biraz daha oval çizgi çok yakın bölgede bir mağara olduğunu işaret eder. Ancak bu mağaranın figürlerin çizildiği dönemde hiçbir giriş ve çıkışın olmadığını ifade eder. Bu tür mağaralara ilk giriş mutlaka tuzaklıdır, gazlıdır ve çok tehlikelidir.



İkinci Görüş:
Mitolojide toprak ananın rahmi olarak bilinen mağaralar definecilikte önemli bir yer tutar. Banka, kasa, sandık, saklama yeri görevi gören mağaralar çok sık kullanılmıştır. bazı ölülerin mağaralara gömüldüklerini de biliyoruz. Bundan dolayı mağaralarda gördüğümüz her işareti veya sembolü define diye algılamak yanlış olur.
-Mağaranın üst kısmı 1-3 metre kadar kalın ise define tabanda değil tavanda saklanmış olabilir. Gömü sayısı birden fazla olabilir. İçten veya dıştan oyulduktan sonra saklantı yerleştirilip horasan ile sıvanmıştır. Genelde mağara girişinin sol yanında ve 10-30 cm. toprağın altında bir işaret olmalıdır.
-Mağaralar bazen darphane bazen de maden ocağı olarak kullanılmıştır. Bu durumda yakınlarda antik kent olabilir.
-İçinde oturan insanların daima gözetleme yapmaları için mağaranın tam karşısı da dikkate değerdir.

Üçüncü Görüş :
Mağara veya mahzen işareti mağaranın veya mahsenin hep batısında durur. Yani mağara işaret batıda mağara doğudadır.

Makas İşareti
-Kesişen yol ya da kesişen akarsu veya vadi (iki dağ arası) anlamına gelir. Çevresinde kesişen yol veya akarsu varsa bunların çevresinde yüzey araştırması yapılmalıdır.



-Kırık makas şeklinin malı kesişen yolların veya derelerin kesişme noktalarındadır.



-Kerpeten de aynı mantığa sahiptir. Kesişen yol veya nehiri gösterir. Dağıık olan emanetin göstergesi olabilir.

 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Kuş İşareti
Kadın ziynet eşyasını simgeler. Gömü güvercinin içinde deyip bu eseri tahrip etmeyiniz. Defineci arkadaşlar lütfen biraz bilinçli olmaya çalışalım hiç bir işaretin kırılmasına izin vermeyelim ve kırmayalım hiç bir işaretin içinde define olmaz sizi öyle yönlendirenler sizi aldatıyorlar.

Uçan Gürecinin uçtuğu yönde hemen önünde araştırma yap, istavroz varsa gömü mağara içindedir, mağarayı bulmak için yakınlarında ikinci bir istavroz daha bulunmalıdır, ikinci istavrozun bulunduğu kaya mağaradadır.



Başka Bir Görüş :
Ördek ile beraber bir ok işareti varsa ve ördek ok ile aynı istikamette bakıyorsa o yönde, ördek ile ok birbirine bakıyorsa okun aksi yönünde araştırma yapılır. Ördek kafasını geriye doğru çevirmiş ise gerisinde araştırma yapılır. Dere kenarında farklı bir taş aranabilir. İki dere varsa bunların birleşim noktalarında suyun içinde veya dışında farklı özellikte bir taş veya sabit kaya aranabilir.

Başka Bir Görüş :
Güvercin, kuş, tavuk gibi işaretlerde hayvanın yumurtlama özelliğinden dolayı çevrede yumurta şekli aranmalı, üstü beyaz veya kırmızı olabilir. Yumurtanın içinin sarı olduğu da dikkate alınarak altın çağrışımı yapmalıdır.

Başka Bir Görüş :
Leylek benzeri bir kuş ise genelde Osmanlı döneminde zorunlu göçe tabi olanlarda denk gelinmiş bir işarettir. Gömüsü 5 mt. çevresindedir. Ancak nihai hedefe ulaşmak için “başka bir emaresi olmadığından” cihaz tespiti gerekir.

Başka Bir Görüş :



Tavuskuşu : Tavus kuşu kuyruğunu açtığında göz göz olan şekillerinin her biri arkeolojide mezarları temsil eder. Çürümemeyi ve ölümsüzlüğü sembolize eder.Sürekli hayatın imajını sergiler. Genel olarak Hristiyan sembolizmin bir uygulaması olarak bilinir. Tek başına bir mezar veya bir nekropol girişinde bulunabilir.

Tavus Kuşu ile ilgili olarak şu söylence de vardır. Hiç evlenmemiş bakire bir prensesin mezarıdır. Mücevherat ve çeyizi vardır. Mal mahzenin içindedir.

Ayrıca Yunan Mitolojisinde Hera’yı simgelediği de görülür. Heranın gözleri Tavus Kuşu kuyuğundaki gözlere benzetilmiştir. Zeus Mitolojisinde 25-30 yaşındaki gençlik durumunu simgeler.

Kuyu
Birinci Görüş:
Tarih önceleri yapılan muhtelif kuyuların duvarlarında bir giriş yapılarak acele olarak define saklanmıştır. Bu nedenle rast geldiğiniz kuyuların duvarlarını iyice kontrol ediniz.

Kuyunun duvarlarına iyice bakınız. Define kuyu duvarında bir giriş yapılarak saklanmıştır.



İkinci Görüş:
Çok önemli bir define işaretidir. En dibe kimse define malı bırakmaz. Ama yinede sürekli su içinde olan bir yer taş duvar ile örülmüş ve emanet içine bırakılmış olabilir. Kuyuların iç çeperi çeşitli şekillerde inşa edilmiş olabilir. Kuyu horasan ile yapılmışsa elektronik cihazlardan faydalanmaya çalışılır. Bu durumda 1,5 metre ile 5 metre arasında bir derinlikte duvarlarda bir emare aranır.



Ancak kuyu iç çeperi örme taş ise yine aynı derinlikler arasında diğer taşlardan tamamen farklı olabilecek ve göze batan bir taş veya kapak benzeri birşey aranmalıdır. Bu farklı taş söküldükten sonra define yerine ham toprak veya kemik veya kırık tuğla parçaları çıkabilir. Araştırmaya devam edilir. Aynı yönde 3-7 adım arasında bir mesafede gömü dışarıdan gömülmüştür. Duvardaki taş sadece gömünün yönünü vermiştir. Kapak değildir.
Kuyular bazen ibrik sembolü ile de gösterilebilmektedir. Ayrıca 3 adet kuyu tespit edilmesi durumunda en küçüğü üzerine yoğunlaşılmalıdır. En küçük mezarın “Çocuk Mezarı” daha önemli olması gibi.
Birde son olarak kuyudan su çekme mekanizmasının toprakla temas ettiği noktada da araştırma yapmakta fayda vardır.

Koltuk Taşı
Birinci Yorum :
Bu görüşe göre Koltuk Taşı dört şekilde bulunur. Her dört şekilde kesin define işaretidir.

1- Kol konulacak sağ ve sollu olarak 2 yeri var: koltuk taşına oturulduğunda ve karşıya bakıldığında karşıda bir tümsek görmek gerekir. Define tümseğin içinde ana kaya içindedir.

2- Koltuğun sadece sol kol konulacak yeri varsa o zaman koltuğa oturulur. Sol kol kolçağa koyulur. Sağ tarafa bakılır. Birbirine yaslanmış kayalar olmalı. Bu kayaların altında giriş vardır.

3- Koltuğun sadece sağ kol konulacak yeri varsa o zaman koltuğa oturulur. Sağ kol koyulur ve sol tarafa bakılır. Birbirine yaslanmış kayalar olmalı. Bu kayaların altında giriş vardır.

4- Eğer kol konulacak yerleri yoksa koltuğun arkasındaki tepenin üstünde bir yığma tümsek bulmaya çalışılmalı. Define bu tümseğin içindedir.



İkinci Yorum :
Çok eskiye dayanmalarına karşın Frigya inanç sisteminin tanrıçası olan Kybele (kibele)’nin kayalıklarda ve dağlarda gezdiği inancı ile onun oturması için yapılmış yapılardır. Ancak aynı yapı define saklayıcıları tarafından da kullanılagelmiştir. Buna göre ;
1- Öncelikle koltuğun ön kısmı aşağıda bir dere gibi vahaya bakıyor olmalıdır.
2- Koltuğa oturunca ayaklar yere değecek biçimde bir yapı varsa para veya mal oracıkta aranmalıdır.
3- Her iki kolu yaslamak için kolçaklar mevcutsa para karşı istikamette ve bir kuyunun içindedir.
4- Tek kol yaslama yeri varsa define boş olan tarafta aranmalıdır.
5- Koltuk iki kişinin oturacağı kadar geniş ise, oturulan kısımda horasan ile kaplı bir alandadır.
6- Koltuğun alt kısmında kayadan aşağı bakılmalı, horasan ile kaplanmış biryer varsa bu mağara kapağıdır. İçinde heykelcik çıkma ihtimali vardır.



Üçüncü Yorum :
Üzerinde haç yada çarpı varsa koltuk taşının altı incelenmeli, içinde müjdesi yoksa yakınlarda tümülüs yada kaya içinde yönetici mezarı vardır. Oturduğunuzda baktığınız yönde 70 metre içinde araştırma yapınız.

 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Koç-Koyun İşareti
Birinci Görüş :

Romalılara ait bir işarettir. Kabartma olması şarttır. Koçun yanında 43 adet basamak varsa koçun baktığı yönde üç yığma bulunmalı bu yığmalardan birinin dolu olduğu söylenir.



Araştırmaya değişik yapıda olan yığma ile başlanmalıdır. Eğer değişik yapıda olan tespit edilemiyorsa ilk önce ortadaki yığmadan başlanmalıdır. Bilindiği gibi ortadan başlamak kaybedilecek zamanı azaltacaktır.

İkinci Görüş :
Özellikle ve öncelikle bir erkek sembolüdür. Önderliği ve gücü simgeler. Birçok sistemde ve kültürde kullanılan bu popüler işaret aynı zamanda azmi ve itibarı da simgeler. Sağlığında lider ve reis konumunda yaşamış olan erkek kişilerin mezar yakınlarında veya mezar stellerinde çok sık görülebilmektedir.



Üçüncü Görüş:
Statüsü yüksek bir kadının mezarıdır. Çok ciddi bir araştırmayı gerektirir.



Dördüncü Görüş :
Koç Kafası işareti kayadan size bakar olmalıdır. Bu işaretin bulunduğu kaya genelde sıra kayalardır. Koç Kafasına sırtınızı veriniz. Sağ tarafa doğru 15-20 metre gidiniz. Yeni bir kapalı mağara aramalısınız. Bu mağarayı bulmanız halinde çok miktarda ziynet eşyası buldunuz demektir.

Kılıç İşareti
Kılıç’ın boyuna göre araştırma yapılır. Aynı zamanda yön verici işarettir. Gömüsü oldukça güzel olan eşkiya işaretlerindendir. Kılıcın sivri ucundaki kıvrım ve kılıcın sapı yön verebilmektedir. Definecinin çok iyi gözlemlemesi şart.



Yorumlar :

1- Kılıcın boyu kısa ise yakın mesafe araştırılır. Eğer kılıcın boyu uzun ise daha uzak mesafe araştırılır.
2- Bazen mezar işareti olup, bazende yardımcı işaret konumundadır.



3- Genellikle savaşçı erkek kişiyi simgeler. Mezar işaretidir. Kahramanlığı ve yiğitliği anlatmak için kullanılır. Ancak medeniyetler yönetim bazında el değiştirdikçe eski kalıntıları ortadan kaldırmaya yöneldikleri için birçok kılıç işareti harap olabilmiştir. Mezar bulunsa bile içinden önemli bir şeyin çıkacağı garanti değildir. Bu arada haç işaretleri ile kılıç şeklini kesinlikle birbirinden ayırmamız gerekir. Kılıcın tutacak yeri (kabza) ölçülür. Kılıcın tersi istikametinde adımlama yapılır. Her cm yi 68-72 cm ile çarpıp ilerlemeliyiz.
4- Kabza (tutulan yer) hariç kılıç cm olarak ölçülür. Ölçüm sonucu 78 ile çarpılır. Çıkan sonuç kadar adım kılıcın ucuna doğru adımlanır.



Kertenkele İşareti
Korku sembolü olarak kullanılmıştır. Kertenkelenin vücut dili bize definenin nerede olduğu konusunda önemli ip uçları verecektir. Baş ve kuyruk çok önemlidir.



Oyma veya kabartma şeklinde görülebilirler. Figürlerin kafasından müjdelerinin alındığı olmuştur. Müjdesi tek paradır. Kertenkelenin başının hareket alanı ile taradığı 90 derecelik açı çok önemlidir. Bu açı arasında kalan saha kontrol edilmelidir. Bu sahada yuvarlak ve belirgin kaya aranmalıdır. Bu kayada dolgu da olabilir.





Köpek İşareti
Yunan figürlerinden birisidir. Genellikle mezarlarda ve stellerde bulunmazlar. Köpeğin işlenişi mermer üzerinde ve duvarda pek nadirdir.



Daha ziyade yerde yatan sabit kayalarda oyma ya da kabartmadır. Oyma işlenişi daha sık rastlanan olup, Yunan kültüründen Bizans kültürüne doğru sarkan bir simgedir.
Gözleriyle ya da bu belirlenemiyorsa kafasıyla baktığı istikamet mezarın olduğu yöndür. Çoğunlukla 3 ila 7 adım arasıdır. Eğer köpek tamamen dört ayağı açık sere serpe yatıyorsa burası mezardır. İçinde armağan olup olmadığı bilinemez. Zira bu motif sadece dini inanıştan kaynaklanan bir uygulamadır. Çevrede sevilip sayılan yaşlı insanlar için ölümlerinin ardından işlenir.​
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Kazma İşareti
Kazma ilk anlamıyla kazmak anlamındadır. Hedefe kazarak ulaşılır.



Kazma Mağara ve dehlizlerde devam eden tüneli de ifade ettiği de bilinmektedir. Balta şekli ise tehlikeli tuzağı işaret eder. Kapatılmış mahzen, oda olabilir.

Kartal-Şahin-Atmaca
Doğan ya da şahin yırtıcıdır, görme kabiliyeti gelişmiştir. Avını yakalar ve ayakları arasına alır öyle yer. Büyük ihtimalle eşkıya ya da savaş gömüleridir. Gömüsü genelde kapalı mekanlar içinde olur.



Baktığı istikamet önemlidir. Şahin ya da doğan avını nasıl yiyorsa bizim de o şekilde gömüyü aramamız gerekir. Yani ayakların altına bakacağız. Sonuç alamazsak baktığı yönde araştırma yapacağız. Kesin define işaretidir. Bu arada tuzakları göz ardı etmemek gerekir.



1- Kartalın kafası üzerinde istavroz varsa Bizans gömüsüne işaret eder. Kral mezarı olabilir.
2- Kartalın kanadı açıksa ölen kişinin anısına yapılan gömüdür. Mezar hediyesi vardır. Mezar güçlü birine ait ise kişisel eşyalarına ulaşılabilir. Ama bununla birlikte çevresindeki mezar boş da olabilir.
3- Kanatları kapalı ise tünemiş şekilde ise gömüsü kapalı bir mağara içindedir.
4- Kartal sembolünün olduğu yerde gömü kaya içinde aranmalıdır.
5- Kartalın ayaklarının altındaki kaya önemlidir.
6- Çevredeki kayalar itina ile araştırılmalı değişik yapıdaki kayalarda araştırma yapılmalı.
7- Kartalın baktığı istikamette veya kuyruğunun gösterdiği istikamette araştırma yapılmalıdır.
8- Başının üzerinde olan haç işareti yemin veya teyit anlamındadır.
9- Oyma kartal çok anlamlı değildir.
10- İkinci bir işaret olarak yılan da mevcut olabilir.





Kare ve Dikdörtgen Oyma
Kare oyma tek veya çoklu olabilir.Kare veya dikdörtgen oyma işaretinin bulunduğu kaya üzerinde ki murç izleri olup olmadığına önemle dikkat etmenizi öneriyoruz.



Bırakılan murç izleri yön verebilmektedir ve murç sayısıda mesafe verebilmektedir. Her biri kapalı daha önceden toprak veya kaya arkasına kapatılmış odacık, oda, odalar (mahseni) ifade etmektedir. Kare oymanın bulunduğu yerde kayalık bölge varsa, araştırmanızı boşluk alacak şekilde yapmalısınız. Bulunduğunuz bölgede topraklık alanda ise, toprak üzerindeki çökmelere, tümseklere ve yığmalara çok dikkat etmelisiniz.



Birinci Görüş :
Oymalar genellikle oda işaretidir. Boş odaya rastlanılırsa da mutlaka dolu olanı yanındadır. Boş odanın duvarlarını iyi kontrol etmek ve giriş boşluk sesi aramak gerekir. İkinci dolu oda girişi boş olan odanın duvarlarındadır. Yanında ikinci yön ve derinlik veren işaret varsa bu işaretleri dikkate almalı, yoksa meyline doğru araştırma yapılmalıdır. Yani bu oymanın içini su ile doldurduğumuzda nereye akar? Suyun aktığı yerde kayanın altına doğru çalışılmalıdır.



İkinci Görüş :
Kare ve Dikdötrgen her ikisi de kesin define işaretidir. Çevresi uzman biri tarafından iyice aranmalıdır. Planlı ve tuzaklı ve zor bir gömüdür.



Üçüncü Görüş :
İki adet oda anlamına gelir. Güney batı yönünde araştırma yoğunlaştırılmalıdır. Odalar oymaya eşit mesafede olmayabilir.

Dördüncü Görüş :
Yakınlarda tepe, tümsek, çorak toprak veya çukur aranmalı ve bu bölgede araştırma yapılmalıdır. Zengin insanların mezarlarına da denk gelebilmektedir.

Beşinci Görüş :
Oyma kareler genelde çevreye hakim yerlerde olur. O civarın kaya mezarlığı bölgesi olduğuna işaret eder. İşaretin karşısında sıra kayalık olması gerekir. Define orada aranmalıdır. Mezarlardan biri açılırsa diğerleri kolayca bulunur.

Altıncı Görüş :
Kare-Dikdörtgen oyma ile yuvarlak oymalar bir arada ise “Yuvarlak sayısı kadar mezar kare veya dikdörtgen ile işaret edilen oda içerisindedir.” tarzında bir görüşte yaygındır. Bu arada kare veya dikdörtgen oyma duvarda ve karşıda büyük kayada (karşıda) ayrıca sıralı ise Lidya mezarlığına işaret olarak bilinir.

Yedinci Görüş :
– Zemine paralel kayada küçük oymalar tek başlarına ise tek mezar anlamı verir. Eğer bir ok işareti de varsa bu mezarın yönünü verir.
– Yanında X veya + işareti varsa kesin mezardır.
Büyük oymalar 1-3-5-7 gibi tek sayılardadır. Mezar işareti olarak yorumlanır. Kuyu anlamındadır.
– Hem büyük hem küçük oyuklar bir arada ise aile mezarlığı veya genel mezarlıktır.
– Zemine dik oymalarda küçük oyuklar mağara işaretidir. 1-2 metre yakınlarda mağara olabilir.
– Kare oyma mahzen işaretidir. Boşluk tespit eden cihazdan faydalanılır.
– Zemine dik kare oyma kral mezarına işarettir.

Kaplumbağa İşareti
İster oyma ve isterse kabartma resim olsun; kaplumbağanın şekil olarak ifade ettiği görüntü çok önemlidir. Hayvanlara ait resimler kullanılırken, hayvana ait özellikler ön planda tutulur ve çözümler o mantıkla yapılır.



Kaplumbağa, bize hazinenin olduğu yeri, yönü hakkında bilgi verir. Kaplumbağanın üzerindeki işaretler, etrafındaki işaretler, kaplumbağanın yönü, ayaklarının yönleri çok dikkatli incelenmelidir. Aşağıda verilen kaplumbağa çizimleri de birbirinden farklı olup hepsinin anlamları değişik olayları ifade eder. Etraftaki düz bir taşın altında gömü olabilir.



Başka Bir Görüş :
Kaplumbağa dinsel bir öğe olup sırtınına ltıgen oluşu ile sonsuzluğu vurgulamaktadır. Kaplumbağanın gösterildiği her alanda mutlaka bir tünel, dehliz veya uzun giden bir mağara vardır.

Başka Bir Görüş :
Kaplumbağa çok büyükse malı altındadır. Taş yığma mezar olup Lidyalılara aittir.

Başka Bir Yaklaşım :
Kafası kabuğunun altında ise sert bir cisimle kırılması önerilir. İçinden çıkması muhtemel 3 adet yumurtaya benzer cisim atılmamalı. Değerlidir.



Kafa ölçülür, kafanın baktığı yöne doğru araştırma yapılır.



Gömü işaretin olduğu yerdedir. Başka yerde aranmamalıdır.



Kuyruk ölçülür. Kuyruğun baktığı yöne doğru araştırma yapılır.



Kabukları sayılır. Üst kısımlara doğru araştırma yapın.



Kıvrık olan ayak ölçülür. Kıvrık ayağın baktığı yöne doğru araştırma yapılır.



Kafası kesilmiş kaplumbağanın definesi bir engelin arkasındadır. Karşısında duvarı andıran bir yamaç veya engel varsa arkasını araştırın.



Hazinesi bulunduğu kayanın içine saklanmıştır.​
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Kanal-Kaya Kanalı
Kayaya veya taşa oyulmuş su kanalları 4 şekilde yorumlanır.



1- Çevresinde su kaynağı olduğunu haber verir.



2- Gömüyü haber verir. Bu tür figürlerin gömüsü kapalı bir mağara içinde yer alır. Bu kanalın içine su konulduğundan suyun döküldüğü alan içinde araştırma yapılmalıdır.



3- Gömünün mağara içinde olma ihtimalini de göz önünde tuttuğumuzda çevrede mağara işareti aramak ve bu işaret ile bir bütün oluşturmak faydalı olabilir. Mağaralar ile ilgili başlığımıza bakmanızda fayda vardır.

4- Bu tür kanallar genelde gömü kaya mezar girişi gibi yerleri işaret eder. Mezarsa paralel önü, gömü ise uç yanlarını gösterir.

Hamile Kadın İşareti
Bu işaret, defineciler tarafından çok aranan ve çok sevilen bir işarettir. Fakat söylentilerdeki gibi malı karnında değildir. Bazen çok büyük bir yanlış yapılıp kamile kadın şekli göbeğinden kırılmaktadır. Bu çok büyük bir yanılgıdır. Yapıyı, eseri tahrip etmekten başka işe yaramaz.



Hamile Kadının baktığı yerde, bir çocuğun doğumunda ölümüne kadar yetecek kadar define vardır. Hamile kadının eli karnında ise, gömüsü işaretin düz karşısında aranmalıdır. Elinin karnında olması gömünün taş blokla kapatılmış olduğunu ifade etmektedir. Kadının baktığı yön çok önemlidir. Kadının baktığı yönde işaretli kaya, tümsek ya da çukur gibi yapılar aranmalıdır. Genellikle bir pınarın başında olur. Bazen çok büyük bir yanlış yapılıp kamile kadın şekli göbeğinden kırılmaktadır. Bu çok büyük bir yanılgıdır. Yapıyı, eseri tahrip etmekten başka işe yaramaz.

Halka İşareti
Define işareti değildir. Genellikle iç içe halkalar ya da tek halka define işareti olmayıp tuzak işaretidir. O bölgede çalışırken dikkatli olunuz.



Başka Bir Yorum:

Tek halka, gömünün düz arazide toprak altına saklanıldığını ifade edebilir. İşarete göre düzlük alanda araştırma yapmalısınız. Birbirine geçmiş halkalar ise, tehlike anlamını taşıyabilir ve 1 km alana kadar olan yığmalarıda ifade edebilmektedir. Toprak altında halka sayısınca oda veya mahsen olabilir. Birbirine geçmiş halkalar,odalardan birbirlerine geçiş olduğunu anlamını da ifade edebilir.



Başka Bir Yorum:
Duvarlarda veya herhangi bir taş üstüne çizilen halka işaretleri veya halkanın kendisi burada birden fazla ve çok büyük tuzakların olduğunu anlatır. Halka figürleri tekte çizilmiş olabilir bir kaç figürün arasında da olabilir. Tuzakların biri aşılırken veya bertaraf edilirken diğer tuzakların çalışabileceğini unutmamak gerekir. Halkanın anlam ve çeşitlerini o yerin önemi ile eşleştirebilirsiniz.

Başka Bir Yorum :
Duvarlarda veya herhangi bir taş üstüne çizilen halka işaretleri veya halkanın kendisi burada birden fazla ve çok büyük tuzakların olduğunu anlatır. Halka figürleri tekte çizilmiş olabilir bir kaç figürün arasında da olabilir. Tuzakların biri aşılırken veya bertaraf edilirken diğer tuzakların çalışabileceğini unutmamak gerekir. Halkanın anlam ve çeşitlerini o yerin önemi ile eşleştirebilirsiniz.



Başka Bir Yorum :
Tek başına halka bazen kuyu olduğunu işaret etmektedir.

Haç İşareti
Haçlar uygarlıkların mezarlarını,mezarlık alanlarını ifade ettiği gibi, bu uygarlıklara ait ibadet yerlerini de ifade edebilir. Yabancı medeniyetlere ait haç ve istavrozlar çok farklı şekillerde yapılmıştır.



Mezarı ifade ettiği için gömü anlamına gelmez. Fakat eşkiya, ermeni ve yahudilerin haç işaretleri ise kesinlikle gömüyü ifade etmektedir. İşaretin kısa veya uzun kolları istikametinde, bulunduğu yerde araştırma yapılması şarttır.



Basit ve çok yaygın kullanılan haçtır. Karşıdan karşıya geç anlamındadır.



Yunanlılarda kullanılan haç çeşididir. Kolları ölçülmeli, farklı olan kolun baktığı yöne doğru aştırma yapılmalıdır.



Sırtımızı haça dayarız, gözümüzün gördüğü alanı tarayıp farklı bir yapı bulmaya çalışırız. Bazen üç adım ilerle anlamındadır.



Karmaşık bir olaydır. Çevresinde değişik yönlerde araştırma yapmak gerekir.



En alttaki çizginin meyilli olduğu yöne doğru araştırma yapılır. Kubbeye benzer bir yapı aranır.



Papalık haçıdır. Otoriteyi ifade eder. Çevresindeki hakim tepe üstünde araştırma yapılmalıdır.



Günah çıkarma haçıdır. Bulunduğu yerde harita olma ihtimali yüksektir. Kayanın altına bakılabilir.



Hacın ayağının baktığı tarafa doğru gitmek gerekir. Farklı bir yapı bulmaya çalışılmalı. (tümsek,çukur,işaretli bir kaya gibi…)



Eski Yunan haçıdır. Altında harita olma ihtimali yüksek olup kayanın altına bakılmalıdır.



Üstünlük ifade eder. Hakim tepenin üstüne bakılmalı.​
 
Son düzenleme:

ÜstaD1

Bilgili Üye
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
386
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
Devamı

Geyik İşareti
Bu tip işaretlerden geyik, genellikle zirve dağ veya tepelerin başlangıç noktasına yapılmıştır. Yapıldığı kayanın bulunduğu zirveye çıkış istikametinde her yer çok iyi gözlenmelidir. Geyiğin başı, boynuzları veya ayakları yön verebilmektedir.




Birinci Görüş:
Tarih öncesi ve tarih döneminde geyik hep insanoğlunun yaşamında önemli bir yer tutmuştur.
Geyik boynuzlarıyla bilinir. Bu işaret bir mahzene, sığınağa göstergedir. Bazen labirent de ifade edebilir. Geyik resimleri bir mezar stelinin üstünde de olabilir. Bazen de bereketi simgeler.
Eğer geyik resmi veya kazıntısı veya yontusu boynuzlu ise bir Ermeni veya eşkiya gömüsünü anlatıyor olabilir. Baktığı yön ve ayaklarının şekli çok önemli olup, elekrtonik bir dedektöre ihtiyaç duyabilirsiniz.



İkinci Görüş :
Dindarlığı sembolize eder. Önderliği, zaferi, eğlenceyi ve erkekliği betimler. Geyik resimleri vaya yapıları kadın mezarına da işarettir. Define anlamında ise yeraltı mağarasını veya labirentini işaret ettiği söylenir. Direk parayı göstermeyebilir. Ama kadın mezarı olma ihtimalinden dolayı lahit mezarı işaret edebilir. Mezarın içine veya yanına bırakılmış armağanları olabilir.

Güneş İşareti
Sembol olarak Hitit medeniyetine ait, Mitolojik semboldür, tapınak ya da kral veya kral ailesine ait mezarı yansıtır. Diğer medeniyetlerde yine mitolojik olarak kullanılmıştır.



Bir Başka Görüş :
Yarım güneş figürü varsa güneşin ilk doğduğunda görüneceği alana odaklan.



Başka Bir Yorum :
Güneş ışınlarının vurduğu noktaya odaklanmalı. Kapalı bir yer ya da kayalık yerde, güneş ışıklarının az olduğu alanlarda (yoğun gölge) güneş ışığının vurduğu yerde araştırma yapılacak.



Başka Bir Yorum :
Güneş şekli çizilirken ışınlar çok aralıklı çizilmişse yani ara ara ışın çizilmiş ise gölge olan, güneş görmeyen yerde araştırma yapılmalıdır.



Başka Bir Yorum :
Güneş sonsuzluğu simgeler, tek tanrılığın sembolüdür. Mısır da Ra. Güç, işlerlik, faal olma ve gündüz anlamındadır. Altın gömüsüne işarettir. Gömü ifade ediyorsa doğuya bakması beklenir. Kayalardaki göz ile güneşi karıştırmamak lazım. Yarım güneş Taç sembolüdür. Ayrıca kraliçeye işarettir. Bu sembulün sırt tarafında yani batı yönünde bir mağara girişi aranmalıdır. Tencere büyüklüğünde bir taşın tıkaç olarak kullanılması muhtemeldir. Bu taşın bulunması girişin bulunması demektir.

Göz İşareti
Bakmak anlamına gelir. Karşıya bakıp yüzeyde orijinalliği bozulmuş nesneler aranmalıdır. Mağara içindeyse tehlike olarak da yorumlanır.



Başka Bir Yorum :
Göz işareti çizilirken kullanılan figürlerde önemlidir. Yılan varsa ölümsüzlüğü simgeler. Mezar var demektir. Çevrede tümülüs olabilir. Göz çevresinde balık veya havuz Roma Helenistik dönemine işaret eder. Eğer yengeç veya kaplumbağa figürleri de gözün içinde veya çevresinde mevcut ise sürünerek geçilecek bir tüneli işaret eder.



Eyer İşareti
Eyere binip karşımıza bakmalıyız. Dikkatimizi çeken yüksek bir kaya olacak bu kayanın tepesine çıkmalıyız. Balyoz ve murçla kapağı kaldırırsak güzel bir define bizi bekliyor.



Binek taşı olarak ta bilinir. Binek taşına oturup karşıda görünen kayalıklarda 2. bir işaret daha bulmaya çalışmalıyız.



Başka Bir Yorum :
Ermeni ve eşkiya saklantısını işaret eder. Eyere binilir. Ön istikamette dikkatlice bakılır. 3 adım veya 11 adım civarında bulunması gereken bir taş veya tümsekli yığıntı bir nokta aranır.

Başka Bir Yorum:
Eyere binilir karşıya değil arkaya bakılır. Veya at resmi varsa atın dışkısının düşeceği yerde kazı yapılır.​
 
Son düzenleme:
Üst