Heykellerin boyutu ne olursa olsun göz bebekleri ve siması işlenir bazısı külttür, yani tapınmak için objeye ihtiyaç duyulur bazısı bire bir yüz hatları ve uzuvları işlenir , heykel yapımında her zaman kaide kullanılır küçük ebatlarda destek için büyük ebatlarda kaide üzerine topuk kısımlarından ankraj için kullanılır . Küçük ebatlı heykel ve heykelciklerde kaide altından işlem yapılır heykelin yontu yada dolgu kalıp yada kaplama olduğunu kaide altından açılan ufak bir gedik ile kontrol edersiniz amaç şudur ; eğer ki heykel tek elden toprak altından çıkarıldı ise döneminin orijinalimi yoksa kopyasımı , kopya olan üründe kaide altından açılan gedikte alüminyum tarzı karışımlı malzeme çıkar bazısında kil çıkar yani el ile şekil verilecek kıvamda olan malzemeler ile doldurulur en son işlemi ya daldırma yöntemi ile yada kaynatla yöntemli ve birleşim yeri kaybolacak şekilde zımpara ile sonlandırılan heykelciklerdir. Bir hera heykelini bu işlemlerden geçerken izleme fırsatım oldu , kaide ve arkasındaki tavus kuşu kuyruk motifi dediğim işlemlerden geçti döneminin kaliteli kopyası olduğu ortaya çıktı. Tam boy heykellerde yada 1:50 ölçekli heykellerde mermer yada bronz yüz bire bire işlenir göz bebeklerindeki bakış gerçek gibidir sahtesi ve gerçeği hiç bir işlem yapmadan göz ve genel yüz hatlarında kendini belli eder.